Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nezvykle teplý podzim snížil v Evropě prodej zimního oblečení

Redakce MAM15. 12. 2006

Letošní nezvykle teplý podzim se již projevil na prodeji zimního oblečení, které jinak ke konci roku tvoří významný obrat obchodníků v Česku i v ostatních zemích Evropy. Výjimkou nejsou ani meziroční propady tržeb o deset procent. Obchodníky tak často zachraňuje prodej dárků a různých doplňků nebo mimořádné slevové akce.
“Poptávka po zimním sortimentu je letos zatím nižší, než kdyby panovalo zimní počasí, které má na prodej tohoto zboží samozřejmě výrazný vliv,” sdělila Kateřina Pecinová ze společnosti Ahold, která v tuzemsku provozuje hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert.
Teplé počasí se negativně odrazilo i v tržbách Oděvního podniku Prostějov. Podle obchodního náměstka Milivoje Žáka je zatím o zimní konfekci nízký zájem. Obchodníci tvrdí, že pokud brzy nepřijdou mrazy a na horách nenapadne sníh, tak se lidé kvůli velkým zásobám neprodaného sezonního zboží mohou těšit na bohatší povánoční a novoroční výprodeje.
“Teplé počasí je pro nás studenou sprchou,” uvedl šéf svazu německého textilního maloobchodu Klaus Magnus. Do konce listopadu mělo celé odvětví o dvě procenta nižší obrat, než tomu bylo za prvních 11 měsíců loňského roku. Tento propad podle Magnuse zřejmě nenapraví ani prosinec a předvánoční nákupy.
O prodej zimního oblečení není zájem ani v Polsku. Slabá vrstva sněhu se objevila v polské části Tater či Beskyd teprve tento týden, lidé tak spíše nakupují dárky pod stromeček. “Zimní oblečení se velice špatně prodává, na odbyt naopak jdou různé cvičební úbory,” uvedl Przemyslaw Skory z polské sítě supermarketů Tesco. Prodej bund, teplých svetrů a kalhot je podle obchodníků o více než deset procent nižší než loni.
Zhruba o deset až 25 procent nižší tržby z prodeje zimního oblečení oproti loňskému podzimu přiznávají prodejci oděvů v Rakousku. Až o čtvrtinu nižší tržby měly od října například pobočky nadnárodního oděvního řetězce C&A, o deset procent v síti Mexx, která dokonce přistoupila k netradičním předvánočním slevám zimního zboží až o 20 procent.
Mimořádně teplý podzim pocítili v Británii. Obchodníci prodávající oblečení uvedli, že v posledních týdnech jsou závislí hlavně na prodeji doplňků a dárků, protože zimní kabáty nejdou na odbyt. Firma Debenhams dokonce varovala investory, že může mít během Vánoc krátkodobé potíže, protože po slabém odbytu na podzim se zatím nic nezměnilo k lepšímu.
Listopad navíc v Británii tradičně představoval měsíc psychologického souboje mezi zákazníky a obchodníky, kdy zákazníci nenakupují, aby přiměli obchodníky k předvánočním slevám. Vánoční obrat je totiž pro mnohé obchody tak důležitý z hlediska celoročních výsledků, že si nemohou dovolit výpadek.
Na skutečný příchod zimy netrpělivě čekají i ve Francii, ačkoli situace zatím není považována za důvod k poplachu. Francouzský institut módy oznámil, že prodej oblečení byl v září o 5,7 a v říjnu o 2,6 procenta nižší než ve stejných měsících loňského roku. Údaje za listopad ještě nejsou k dispozici, ale první odhady hovoří o zlepšení. Naděje se upínají hlavně na prosinec, během něhož loni obchodníci s textilem vytvořili 11,6 procenta ročního obratu.

×

Hrubé výdaje na reklamu v TV v listopadu stouply na 2,74 miliardy

Starší článek

Prodej zimního zboží kvůli teplu klesl

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Konektor Place

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více