Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nejúspěšnější tradiční české obchodní značky současnosti

Redakce MAM6. 12. 2006

Za nejúspěšnější tradiční české obchodní značky současnosti považují manažeři v ČR automobily Škoda, limonádu Kofola, pivo Pilsner Urquell, obuv Baťa a pivo Budweiser Budvar. Z dřívějších českých značek si svůj návrat na trh zaslouží nejen Tatra a Jawa, ale také obuv Botas, žvýkačky Pedro nebo francovka Alpa. Vyplývá to z průzkumu mezi zástupci zhruba 250 velkých českých společností, který v listopadu uskutečnila komunikační agentura Mather.
“Neúspěch některých značek se povětšinou přičítá neblahému českému neduhu – neumíme je náležitě prodat. Potvrzuje to i tento průzkum, ve kterém většina respondentů jako rozhodující faktor pro úspěch značky uvedla dobrý marketing,” uvedl ve studii, kterou agentura poskytla ČTK, manažer Mather Communications Ondřej Obluk.
V souvislosti s tím rovněž manažeři v průzkumu zmiňují kompletní restrukturalizaci firmy a rychlou adaptaci na nové podmínky. Naopak nostalgii jako prvek ovlivňující opětovné uchycení značky na trhu jmenovala pouhá čtyři procenta lidí.
Průzkum se manažerů ptal na pět nejúspěšnějších současných českých značek. Co se týče spontánního oceňování současných značek, shodně 72 procent manažerů a zástupců firem do této pětice zařadila automobily Škoda a limonádu Kofola. O polovinu méně respondentů si totéž myslí o Pilsner Urquell, 32 procent uvedlo značku Baťa. První pětici pak uzavírá Budweiser Budvar s 28 procenty.
V případě, že agentura dala lidem vybrat jako nápovědu ze seznamu zhruba 60 značek, se pořadí částečně proměnilo. Opět zvítězila Škoda, kterou do první pětice podle úspěšnosti zařadilo dokonce 91 procent odpovídajících lidí. Za ní následuje Pilsner Urquell (70 procent), Budweiser Budvar (34 procent), Baťa (32 procent) a Kofola (15 procent). Do první desítky obou pořadí se shodně dostaly ještě značky Fernet a Becherovka.
Řada tradičních českých značek z trhu zmizela nebo se netěší takové přízni jako dříve. Významnou roli dříve sehrávala ve srovnání s jinými značkami u českého zboží cena výrobků, nyní se ale podle marketingových odborníků vliv tohoto faktoru podílí pouze z necelé jedné čtvrtiny. Stejnou váhu má také zájem spotřebitelů podporovat domácí značky.
Za tradiční českou značku, která by si zasloužila opět se prosadit na trhu, spontánně uvedlo nejvíce oslovených lidí (23 procent) shodně automobily Tatra a motocykly Jawa. Po 15 procentech manažerů si vzpomnělo na obuv Botas a žvýkačky Pedro. Do první pětice patří se 13 procenty i elektronika Tesla.
Pokud si měli respondenti možnost vybrat ze seznamu značek, téměř polovina (47 procent) shodně uvedla, že na trhu by se měla opět prosadit Alpa a nealkoholický nápoj Vinea. Dvě pětiny manažerů uvedly kola Favorit, 36 procent automobily Praga, o dvě procenta méně pak žvýkačky Pedro.
“Francovka Alpa je stále součástí sortimentu stejnojmenné firmy. Podle jejího zařazení respondenty mezi značky, které by si zasloužily svůj návrat, to zřejmě řada z nich vůbec netuší,” uvedl Obluk.

×

Atlas.cz přináší atmosféru Vánoc

Starší článek

Sledovanost TV – 48. týden 2006 (27.11. – 3.12.)

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více