Mezi dárky na splátky letí mobily a laptopy
Češi i v letošním roce nakupují více dárků před Vánoci prostřednictvím splátkového prodeje. Vedle tradičního předvánočního zájmu o spotřební elektroniku či mobilní telefony byl letos proti jiným předchozím rokům větší zájem o nákup domácích potřeb a počítačů, zejména notebooků. Vyplývá to z ankety mezi největšími firmami financujícími nákupy na splátky. Ty očekávají za celý rok další nárůst obchodu zhruba o deset procent.
Stejně jako v předchozích letech se i v roce 2006 na splátky nejvíce nakupuje v posledním měsíci. V období od 1. do 14. prosince byl nejúspěšnějším dnem 1. prosinec, kdy se objem financovaných nákupů vyšplhal na 45,2 milionu Kč, a 14. prosinec, kdy klienti uzavřeli téměř 15.000 smluv, řekla mluvčí GE Money Multiservis Eva Chaloupková. Nejprodávanější kategorií zboží v předvánočním období jsou podle ní televize (24 procent), PC (16 procent), nábytek (sedm procent) a myčky (pět procent).
“Podle zkušenosti z minulých let očekáváme, že se v souhrnu za celý poslední kvartál opět projeví silnější poptávka po spotřební elektronice, zejména po LCD a plazmových televizorech, DVD rekordérech s pevným diskem, domácích kinech, digitálních fotoaparátech a videokamerách nebo MP3 či MP4 přehrávačích a PC sestavách a noteboocích,” doplnila mluvčí společnosti Home Credit Andrea Dobšíková.
Poslední víkend před Vánoci nakupovali Češi na splátky nejvíce mobilní telefony, následovaly televizory spolu s ostatním zbožím z oblasti spotřební elektroniky a počítače, uvedl ředitel společnosti Cetelem Václav Horák. Stejně jako v předchozích letech měli podle něj kupující zájem zejména o technické novinky, které si díky splátkovému financování mohli snáze pořídit. Na Moravě byl prý největší zájem o financování mobilů, ve středních Čechách počítačů.
“Vedle tradičně oblíbeného elektra se letos výrazněji zvýšila poptávka spotřebitelů po domácích potřebách (o 38 procent) a výpočetní technice, v tomto sortimentu jsme oproti loňskému roku zaznamenali zvýšený zájem zejména o notebooky (307 procent),” upozornila Dobšíková. Celkově si čeští zákazníci Home Creditu v prvních devíti měsících roku na jednorázový spotřebitelský úvěr nejčastěji pořizovali domácí elektrospotřebiče (meziroční nárůst o deset procent) a spotřební elektroniku (11 procent).
Home Credit předpokládá, že v celkovém obratu za rok 2006 dosáhne meziročního navýšení, které se bude blížit deseti procentům, a poprvé překoná hranici sedmi miliard Kč. Za tři čtvrtletí letošního roku společnost financovala nákupy klientů v celkové hodnotě téměř pěti miliard Kč. Multiservis za první tři čtvrtletí financoval zboží za více než 6,8 miliardy korun. V meziročním srovnání jde o více než osmiprocentní nárůst.
Největší firmy v oboru zvýšily objemy obchodu loni až o desítky procent, v prvním pololetí tohoto roku trh dosáhl růstu o 7,5 procenta.
Podobné zprávy
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?
