Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Mezi dárky na splátky letí mobily a laptopy

Redakce MAM21. 12. 2006

Češi i v letošním roce nakupují více dárků před Vánoci prostřednictvím splátkového prodeje. Vedle tradičního předvánočního zájmu o spotřební elektroniku či mobilní telefony byl letos proti jiným předchozím rokům větší zájem o nákup domácích potřeb a počítačů, zejména notebooků. Vyplývá to z ankety mezi největšími firmami financujícími nákupy na splátky. Ty očekávají za celý rok další nárůst obchodu zhruba o deset procent.

Stejně jako v předchozích letech se i v roce 2006 na splátky nejvíce nakupuje v posledním měsíci. V období od 1. do 14. prosince byl nejúspěšnějším dnem 1. prosinec, kdy se objem financovaných nákupů vyšplhal na 45,2 milionu Kč, a 14. prosinec, kdy klienti uzavřeli téměř 15.000 smluv, řekla mluvčí GE Money Multiservis Eva Chaloupková. Nejprodávanější kategorií zboží v předvánočním období jsou podle ní televize (24 procent), PC (16 procent), nábytek (sedm procent) a myčky (pět procent).

“Podle zkušenosti z minulých let očekáváme, že se v souhrnu za celý poslední kvartál opět projeví silnější poptávka po spotřební elektronice, zejména po LCD a plazmových televizorech, DVD rekordérech s pevným diskem, domácích kinech, digitálních fotoaparátech a videokamerách nebo MP3 či MP4 přehrávačích a PC sestavách a noteboocích,” doplnila mluvčí společnosti Home Credit Andrea Dobšíková.

Poslední víkend před Vánoci nakupovali Češi na splátky nejvíce mobilní telefony, následovaly televizory spolu s ostatním zbožím z oblasti spotřební elektroniky a počítače, uvedl ředitel společnosti Cetelem Václav Horák. Stejně jako v předchozích letech měli podle něj kupující zájem zejména o technické novinky, které si díky splátkovému financování mohli snáze pořídit. Na Moravě byl prý největší zájem o financování mobilů, ve středních Čechách počítačů.

“Vedle tradičně oblíbeného elektra se letos výrazněji zvýšila poptávka spotřebitelů po domácích potřebách (o 38 procent) a výpočetní technice, v tomto sortimentu jsme oproti loňskému roku zaznamenali zvýšený zájem zejména o notebooky (307 procent),” upozornila Dobšíková. Celkově si čeští zákazníci Home Creditu v prvních devíti měsících roku na jednorázový spotřebitelský úvěr nejčastěji pořizovali domácí elektrospotřebiče (meziroční nárůst o deset procent) a spotřební elektroniku (11 procent).

Home Credit předpokládá, že v celkovém obratu za rok 2006 dosáhne meziročního navýšení, které se bude blížit deseti procentům, a poprvé překoná hranici sedmi miliard Kč. Za tři čtvrtletí letošního roku společnost financovala nákupy klientů v celkové hodnotě téměř pěti miliard Kč. Multiservis za první tři čtvrtletí financoval zboží za více než 6,8 miliardy korun. V meziročním srovnání jde o více než osmiprocentní nárůst.

Největší firmy v oboru zvýšily objemy obchodu loni až o desítky procent, v prvním pololetí tohoto roku trh dosáhl růstu o 7,5 procenta.

×

Aktivity eTelu v tuzemsku převezme Volný

Starší článek

Lidé nejčastěji hledali na internetu hry a porno

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více