Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Média a tvář EU

Redakce MAM7. 12. 2006

Evropská komisařka odpovědná za mezinárodní vztahy a komunikační strategii Margot Wallströmová se proslavila tím, že jako první z komisařů EU si pořídila internetový deníček – blog (http://blogs.ec.europa.eu/wallstrom), který na rozdíl od svých kolegů zásobuje poctivě každý týden novými příspěvky.

Se stejným entuziasmem Wallströmová přistoupila k úkolu, který jí zadala Evropská komise: zlepšit komunikaci uvnitř bruselských úřadů a směrem k občanům členských zemí EU. Pod vlivem neúspěchu francouzského a nizozemského referenda o ústavní smlouvě vznikla v únoru Bílá kniha o evropské komunikační politice, která si stanovila prioritu: Evropa musí dostat lidskou tvář.

Tento týden se v Helsinkách pod patronací finského předsednictví konala konference, na které se sešli teoretici i praktici médií všeho druhu, aby diskutovali o tom, zda a jak je možné vytvořit “evropskou veřejnost” a “evropský veřejný prostor” podle představ Bílé knihy Margot Wallströmové.

Připomínky k dokumentu byly zatím spíše rozpačité. Bruselským novinářům se nelíbil návrh přeměnit dosavadní službu Evropa přes satelit (Europe by Satellite) na televizní stanici, od které by měli přebírat oficiální materiály. Evropská novinářská federace (IFJ) se pozastavila nad snahou přimět média, aby publikovala jenom pozitivní zprávy o EU. Evropská vysílací unie (EBU) vyslovila názor, že evropské instituce by neměly dodávat novinářům již sestříhané reportáže.

Na druhé straně poslanci Evropského parlamentu souhlasili s tím, že informování médií o evropských záležitostech je roztříštěné. V rozpravě k dokumentu si postěžovali, že jejich voliči doma nedostávají zprávy o tom, co se v Bruselu a ve Štrasburku děje.

Podle Bílé knihy by se tento stav mohl změnit, kdyby evropská komunikační politika dokázala propojovat místní události s regionálním a evropským pohledem. Mediální experti Bílé knize vyčítají, že se příliš zaměřuje na televizi a že zanedbává nová média, především internet, odkud tradiční média čerpají nejvíce informací. Současná debata má vyústit v akční plán, který Evropská komise projedná v březnu 2007.

Ekonom, 14.12.2006, autor: Milan Šmíd, vysokoškolský pedagog

×

Sledovanost TV – 48. týden 2006 (27.11. – 3.12.)

Starší článek

Rekordní vánoční tržby na webu čekají Německo, Francie a Británie

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více