Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Makro: V Česku roste obliba čerstvých ryb, spotřeba je ale nízká

Redakce MAM14. 12. 2006

V České republice podle obchodníků v posledních letech roste obliba čerstvých chlazených ryb, které z nákupních košíků postupně vytlačují mrazené ryby. Češi jsou sice v Evropské unii stále značně podprůměrní jedlíci ryb, při výběru těchto potravin ale čím dál častěji sahají i po exotických druzích ryb a mořských živočichů.
Růst poptávky po chlazených rybách hlásí například velkoobchodní společnost Makro Cash&Carry, v jejíchž tuzemských prodejnách se za poslední rok prodej čerstvých ryb a rybích produktů zvýšil o 75 procent. Podle mluvčí Makra Markéty Světlíkové patří v Česku mezi nejoblíbenější ryby sleď, makrela nebo treskovité ryby.
“Češi začínají oceňovat kvalitu chlazených ryb oproti rybám mraženým, čímž vzrůstá spotřeba čerstvých ryb a zároveň obliba nových druhů čerstvých ryb, zejména lososa,” řekla Světlíková.
Makro nyní nabízí až 140 druhů ryb a mořských plodů, z nichž zhruba 50 druhů tvoří stálou součást nabídky. “Ostatní jsou sezonními specialitami, které se objevují pouze několik měsíců v roce, případně je dodáváme na objednávku. V poslední době zájem o speciality stoupá,” uvedl nákupčí čerstvých ryb pro Makro Bernard Schaut, podle kterého lidé mohou v obchodech Makro koupit například celého tuňáka, živé langusty, pestrobarevné tropické ryby nebo mušle mořský nůž.
Makro kvůli rostoucí poptávce po čerstvých rybách zahájilo spolupráci s nově otevřenou rybí platformou v Praze. Jde o překladiště, kam rybářské společnosti dodávají své zboží, které se poté rychle expeduje odběratelům.
“Dosud Makro využívalo rybí platformy v Hamburku, Frankfurtu či Benátkách,” podotkla Světlíková, podle níž je pražské překladiště první rybí platformou v zemích střední a východní Evropy. “Díky zkrácení dodací lhůty přináší další zvýšení kvality ryb a mořských plodů na našem trhu,” dodala.
Spotřeba ryb je ale v ČR nízká. Každý obyvatel Česka sní v přepočtu zhruba 5,5 kilogramu ryb za rok, zatímco průměr Evropské unie představuje přibližně 11 kilogramů.
Mnohem více Češi jedí mořské než sladkovodní ryby, u kterých se spotřeba z velké části soustřeďuje do období velikonočních a vánočních svátků a zkonzumuje se jich něco přes kilogram na osobu ročně. U mořských ryb je to zhruba čtyřikrát více. Ministerstvo zemědělství soudí, že důvodem větší popularity mořských ryb je pestřejší sortiment výrobků a někdy i nižší ceny než u ryb sladkovodních.
Pro srovnání: masa sní každý Čech ročně zhruba 80 kilogramů. Z toho polovina připadá na vepřové. Velký boom zaznamenalo od druhé poloviny devadesátých let drůbeží, kterého se sní ve srovnání s EU nadprůměrných 25 kilogramů na obyvatele ročně. Naopak hovězí je na ústupu a spotřeba propadla na deset kilogramů na hlavu ročně.
Produkce ryb byla v tuzemsku v posledních letech poměrně stálá a v průměru se pohybovala kolem 19.000 tun ročně. Z celkového objemu šla zhruba polovina na vývoz. Dovoz se orientuje převážně na mořské ryby, korýše a mlže a vzhledem k situaci ve spotřebě rybího masa je bilance zahraničního obchodu s rybami a rybími výrobky záporná.

×

Home Depot expanduje na čínský trh

Starší článek

Pivovary: Výchovné kampaně k alkoholu budou pokračovat

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více