Likérka JBKB má nového marketingového ředitele

7. 12. 2006 11:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Likérka Jan Becher – Karlovarská Becherovka (JBKB) má nového marketingového ředitele, jímž byl jmenován Erik Čížek. Ten v JBKB působil od roku 2004 na pozici marketingového manažera pro značku Becherovka, vína a Evian. V prosinci vystřídal Vlastimila Špeldu, který v rámci koncernu Pernod Ricard přešel do centrály v Paříži. informovala o tom
mediální zástupkyně likérky Eva Kotýnková.
Nový marketingový ředitel JBKB se chce zaměřit hlavně na podporu hlavních značek společnosti, kam patří Becherovka, a dále Jameson, Ballantine´s a Havana Club. Interně se pak chci orientovat na další profesionální rozvoj marketingového týmu,“ uvedl Čížek.
Čížek (1970) vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze, obor Mezinárodní obchod a dále studoval na École Supérieure de Commerce v Dijonu ve Francii. Po ukončení studia působil ve společnosti Kraft Foods.
JBKB posiluje své marketingové oddělení už od poloviny roku, kdy do něj nastoupil v červnu na pozici brand managera Vít Vojtěch. Zodpovědný je za značky Olmeca, Martell, Frou Roses, Sandeman, Grand Marnier, Corona, Pernod, Ricard, Dubonnet a WKD. Před svým nástupem do JBKB působil v PR agentuře Hauska & Partner.
K dalším personálním změnám v karlovarské likérce pak došlo v listopadu, kdy se stala novým manažerem komunikace Eva Kotýnková. Nahradila svoji kolegyni Janu Strádalovou, která bude v brzké době odcházet na mateřskou dovolenou. Pozice manažera komunikace ve společnosti JBKB je outsourcovaná z public relations agentury Pleon Impact, která již téměř dva roky pro JBKB komunikaci zajišťuje.
Jan Becher – Pernod Ricard je společností s českými kořeny a celosvětovou působností. Je součástí francouzského koncernu Pernod Ricard, druhého největšího výrobce destilátů a vína na světě. Společnost Jan Becher – Pernod Ricard distribuuje kromě Becherovky více než 40 známých světových značek alkoholu. Patří mezi ně například Ballantine´s, Jameson, Havana Club, Beefeater, Chivas Regal nebo Martell.
V Česku se nyní prodají přibližně čtyři miliony litrů Becherovky ročně. Přestože domácí trh hořkých bylinných likérů klesá, nápoj z Karlových Varů na něm letos zvýšil svůj podíl nad 30 procent. Becherovka, která patří mezi nejstarší české značky, v příštím roce oslaví 200 let.
Francouzský nápojový gigant Pernod Ricard, který vlastní JBKB od roku 1998, zvýšil v prvním finančním čtvrtletí končícím v září tržby o devět procent na 1,457 miliardy eur. Tržby však zaostaly za očekáváním analytiků, kteří je podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 1,513 miliardy. Becherovka výsledky hospodaření nezveřejňuje.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.