Likérka Jan Becher – Karlovarská Becherovka (JBKB) má nového marketingového ředitele, jímž byl jmenován Erik Čížek. Ten v JBKB působil od roku 2004 na pozici marketingového manažera pro značku Becherovka, vína a Evian. V prosinci vystřídal Vlastimila Špeldu, který v rámci koncernu Pernod Ricard přešel do centrály v Paříži. informovala o tom
mediální zástupkyně likérky Eva Kotýnková.
Nový marketingový ředitel JBKB se chce zaměřit hlavně na podporu hlavních značek společnosti, kam patří Becherovka, a dále Jameson, Ballantine´s a Havana Club. Interně se pak chci orientovat na další profesionální rozvoj marketingového týmu,“ uvedl Čížek.
Čížek (1970) vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze, obor Mezinárodní obchod a dále studoval na École Supérieure de Commerce v Dijonu ve Francii. Po ukončení studia působil ve společnosti Kraft Foods.
JBKB posiluje své marketingové oddělení už od poloviny roku, kdy do něj nastoupil v červnu na pozici brand managera Vít Vojtěch. Zodpovědný je za značky Olmeca, Martell, Frou Roses, Sandeman, Grand Marnier, Corona, Pernod, Ricard, Dubonnet a WKD. Před svým nástupem do JBKB působil v PR agentuře Hauska & Partner.
K dalším personálním změnám v karlovarské likérce pak došlo v listopadu, kdy se stala novým manažerem komunikace Eva Kotýnková. Nahradila svoji kolegyni Janu Strádalovou, která bude v brzké době odcházet na mateřskou dovolenou. Pozice manažera komunikace ve společnosti JBKB je outsourcovaná z public relations agentury Pleon Impact, která již téměř dva roky pro JBKB komunikaci zajišťuje.
Jan Becher – Pernod Ricard je společností s českými kořeny a celosvětovou působností. Je součástí francouzského koncernu Pernod Ricard, druhého největšího výrobce destilátů a vína na světě. Společnost Jan Becher – Pernod Ricard distribuuje kromě Becherovky více než 40 známých světových značek alkoholu. Patří mezi ně například Ballantine´s, Jameson, Havana Club, Beefeater, Chivas Regal nebo Martell.
V Česku se nyní prodají přibližně čtyři miliony litrů Becherovky ročně. Přestože domácí trh hořkých bylinných likérů klesá, nápoj z Karlových Varů na něm letos zvýšil svůj podíl nad 30 procent. Becherovka, která patří mezi nejstarší české značky, v příštím roce oslaví 200 let.
Francouzský nápojový gigant Pernod Ricard, který vlastní JBKB od roku 1998, zvýšil v prvním finančním čtvrtletí končícím v září tržby o devět procent na 1,457 miliardy eur. Tržby však zaostaly za očekáváním analytiků, kteří je podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 1,513 miliardy. Becherovka výsledky hospodaření nezveřejňuje.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).