Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kapsch si stěžuje na Novu kvůli reportáži

Redakce MAM6. 12. 2006

Společnosti Kapsch se nelíbí reportáž Novy v pořadu Na vlastní oči z 29. listopadu o okolnostech zavádění elektronického mýtného v ČR. Kapsch tvrdí, že v reportáži byla firma obviněna z korupce, což jednoznačně odmítá. “Podáme stížnost na TV Nova Radě pro rozhlasové a televizní vysílání a trestní oznámení na neznámého pachatele pro pomluvu,” sdělil mediální poradce Kapsche David Šimoník.
“Reportérka Jana Škopková se bez jediného důkazu dopustila bezprecedentní a jednostranné manipulace s realitou a dokonce obvinění naší firmy s korupce,” uvedl generální ředitel společnosti Kapsch Karel Feix.
“Výhrady prezentované v tiskové zprávě společnosti Kapsch prověříme a případně přijmeme potřebná opatření,” reagoval na dotaz ČTK generální ředitel Novy Petr Dvořák.
Již v pátek Kapsch uvedl, že připravuje žalobu na deník Hospodářské noviny, neboť ten den HN napsaly, že firma a ministerstvo dopravy jednají o zrušení smlouvy na vybudování druhé etapy mýtného systému pro kamiony; obě strany to ale popřely. List si však podle šéfredaktora HN Petra Šimůnka za informacemi v pátečním článku stojí a argumentuje tím, že údaje jsou opřené o svědectví reálných osob a ze dvou zdrojů.
Kapsch dokončil stavbu 167 bran mýtného systému k 27. listopadu a od 1. prosince plánoval spuštění pilotního provozu. Dálnice a rychlostní silnice mělo křižovat několik desítek pokusných vozidel s namontovanou palubní jednotkou. Kapsch tak chtěl prověřit připravenost systému na spuštění do ostrého provozu od 1. ledna 2007.
Ministerstvo dopravy však testování nepovolilo. Největším problémem je podle ministerstva to, že Kapsch postavil mýtné brány jinde, než měl povolení. Firma také nedodala dokumenty prokazující bezchybnou činnost systému a žádosti o umístění dieselových agregátů jako náhradního zdroje napájení mýtných bran.
Případný zkrácený pilotní provoz, ošetření rizik s tím spojených a technické podmínky spuštění systému má řešit druhý dodatek ke smlouvě s Kapschem. O něm nyní obě strany jednají. Dodatek musí být podepsaný do 15. prosince, do kdy má ministr dopravy Aleš Řebíček od vlády mandát k jednání.
Kapsch již deklaroval, že je na pilotní provoz technicky připraven. Podle vyjádření ředitele Kapsch ČR Karla Feixe firma dokáže na zkrácení pilotního projektu přistoupit. Pokud bude možné tuto část spustit do 8. prosince, bude podle něj systém od 1. ledna fungovat.
Výstavba systému měla původně trvat 12 měsíců, tendrem o mýto se však zabýval antimonopolní úřad a výstavba začala až o tři měsíce později.
Mýtné by měly od 1. ledna 2007 platit kamiony nad 12 tun na dálnicích a rychlostních komunikacích. Druhá fáze počítá se zavedením mýta na 1198 km vybraných silnic 1. třídy do poloviny příštího roku. Pro druhou etapu zavedení mýtného na silnicích první třídy ministerstvo dopravy vyzvalo Kapsch k návrhu využití systému GPS namísto mikrovlnného. Řešení by ale mělo vycházet ze smlouvy, kterou stát s Kapschem podepsal.

×

TI podezírá úředníky z korupce při rozhodování o billboardech

Starší článek

Ruský novinář nařčený ze špionáže žádá po MfD 100 000 korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více