Internetoví obchodníci letos očekávají rekordní předvánoční tržby

7. 12. 2006 09:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Češi letos za nákupy vánočních dárků na internetu pravděpodobně utratí rekordní částky. Internetové obchody již nyní hlásí o desítky procent více zákazníků než v loňském roce, přičemž jejich provozovatelé shodně tvrdí, že hlavní vánoční žně je teprve čekají.
Například v obchodech skupiny MALL.cz v listopadu nakoupilo více než 25 000 zákazníků, kterých bylo meziročně o 24 procent více. „Zákazníci letos nechali i díky teplému počasí vánoční nákupy na poslední týdny. Sezóna tak začala o dva týdny později než v loňském roce,“ řekl předseda představenstva společnosti MALL.cz Ondřej Fryc.
Také ředitel konkurenční firmy KASA.cz Marin Kasa předpokládá, že předvánoční útraty Čechů na internetu budou rekordní. Lidé totiž podle něj začali s vánočními nákupy již v říjnu, v předchozích letech přitom byly Vánoce na tržbách internetového obchodu KASA.cz znát až v prosinci. „Letošní říjen byl obchodně nejúspěšnějším říjnem v historii firmy co do obratu, počtu objednávek i zisku,“ řekl Kasa.
Češi letos v předvánočním období na internetu opět nakupují především digitální fotoaparáty, mp3 přehrávače a drobné elektro, jako jsou holicí strojky či žehličky. „Očekáváme také velký zájem o parfémy a hodinky a jako rodinný dárek o LCD televizory,“ podotkl Kasa.
Fryc upozornil, že lidé letos při výběru vánočních dárků na internetu nakupují rovněž zážitkové dárky, jako jsou například zájezdy. Zákazníci podle něj preferují nejen lyžařské dovolené, ale mnozí také exotické končiny, mezi kterými je nejpopulárnější Dominikánská republika.
Průměrná hodnota vánoční objednávky podle Kasy činí zhruba 3000 korun, zatímco v běžném měsíci se pohybuje kolem 8000 korun. „Nižší cena průměrného nákupu v předvánočním období je dána vyšším počtem objednávek drobnějších dárků,“ uvedl. Dodal, že někteří zákazníci na internetu ale nakupují i luxusní vánoční dárky. „Mezi nejdražší patří audio-video vybavení domácností. Není výjimkou, že se taková objednávka vyšplhá až ke 200.000 korun,“ podotkl Kasa.
I díky vánočním útratám letos společnost Kasa očekává zvýšení svých ročních tržeb z loňských 470 milionů korun až na 700 milionů korun. „Vánoční sezona byla (loni) nejsilnějším obdobím roku a letos tomu jistě nebude jinak,“ řekl Kasa. Internet Mall letos plánuje růst tržeb o 35 až 40 procent z loňských 1,04 miliardy korun.
Češi letos podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci utratí v internetových obchodech rekordních 14 miliard korun, což bude meziročně o 40 procent více. Na internetu se dá zakoupit téměř vše. Mezi vyhledávanými produkty převažuje elektronika a domácí spotřebiče. Pomocí počítače si Češi koupili například každý desátý elektrický spotřebič a každý šestý digitální fotoaparát. Velký podíl má internet také na nákupu dovolené.
Rekordní tržby o letošních Vánocích očekávají například i obchody v Německu, Francii a Británii. Pro obchodníky je tak internetový prodej jednou z mála oblastí, která jim v jinak nepříznivém výhledu přináší útěchu, napsala dnes agentura Reuters. Za poslední týden se prodeje po internetu v těchto zemích proti loňsku výrazně zvýšily, v Británii až dvojnásobně. Britští obchodníci pro letošní Vánoce počítají s tržbami v přepočtu za 150 miliard korun.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení