Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Hlavní události v českých médiích v roce 2006

Redakce MAM7. 12. 2006

TELEVIZE

Všechny tři celoplošné televize pokračovaly v uvádění původních seriálů, jež vesměs přinášejí velkou sledovanost. Střídavého úspěchu pak televize dosáhly s novými americkými seriály jako jsou Ztraceni (Nova) nebo Zoufalé manželky (Prima). Naopak svůj potenciál částečně vyčerpaly reality show; Prima příliš neuspěla s druhou řadou VyVolených ani s Trosečníkem. Diváky ale znovu zaujala SuperStar na Nově (byť sledovanost třetí řady zaostává za premiérovou), veřejnoprávní televize se pak trefila do černého s taneční soutěží Star Dance.

ČT v únoru spustila čtvrtý, sportovní kanál. Změny zasáhly i zpravodajství – Prima na podzim představila novou podobu hlavních večerních zpráv, ČT od Nového roku plánuje přesunutí Událostí na 19:00; Nova o prázdninách zrušila nedělní diskusní Sedmičku. Uskutečnilo se i několik personálních změn: z Novy odešel Pavel Zuna, Světlana Zárubová přešla z ČT na Primu, Petr Mrzena odešel z ČT do Novy, opačným směrem míří Jakub Szántó. Kvůli aféře s dopisem Jiřímu Paroubkovi odešel z Novy reportér Jan Tuna. V čele Primy nahradil Martina Dvořáka Aleksandras Česnavičius z Litvy.

Společnost UPC dostala konkurenci na trhu placeného satelitního vysílání, nejprve v září zahájila provoz Digi TV, v listopadu pak vysílací rada schválila provoz satelitní sítě CS Link. Konkurenci kabelovým televizím představila v září Telefónica O2 s vysíláním po telefonních rozvodech. Změny se chystají i na trhu kabelových televizí, v srpnu byla ohlášena fúze největšího operátora UPC s druhým Karnevalem, zatím ji schvaluje antimonopolní úřad.

ROZHLAS

Český rozhlas spustil v lednu vysílání stanice ČRo 4 – Wave, určené mladým posluchačů. Od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) ale v květnu dostal milionovou pokutu kvůli tomu, že Wave vysílá na kmitočtu vyhrazeném pro stanici ČRo Region Střední Čechy; proti pokutě se rozhlas v srpnu odvolal k soudu. Problémy s RRTV, které se ale nakonec urovnaly, měla i stanice BBC. Ta začátkem roku ukončila činnost české redakce a začala přebírat vysílání digitální stanice ČRo Rádio Česko. Během letoška se také vyjasnil další osud Rádia Svobodná Evropa/Rádia Svoboda – v říjnu se začala stavět nová budova, kam se stanice přesune z budovy bývalého Federálního shromáždění v roce 2008.

DIGITÁLNÍ VYSÍLÁNÍ

Pokračovalo rozšiřování digitálního televizního vysílání, nejprve byly v únoru spuštěny vysílače v Brně a Ostravě, v listopadu začalo i vysílání na Domažlicku. Zatím ale není jasné, kdy bude definitivně vypnuto analogové vysílání, nejčastěji se hovoří o letech 2010-2012. V dubnu udělila RRTV šest licenční novým digitálním televizím, které už začaly připravovat vysílání. V září ale pražský kvůli žalobě společnosti CET 21 (držitele licence na vysílání Novy) rozhodnutí rady zrušil. Kvůli dalším sporům není jasné, kdy a jak bude licenční řízení pokračovat. Do rodících se stanic zatím přišla řada lidí z tradičních televizí – například Petr Chajda z Novy do TV Barrandov, bývalý šéf Slovenské televize Richard Rybníček vede Febio TV.

TISK

Nejprodávanějším deníkem zůstal Blesk, druhá je Mladá fronta Dnes. Vydavatelství Vltava-Labe-Press (VLP) v září sjednotilo grafiku regionálních deníků a začalo znovu vydávat titul i pro Prahu; zároveň vydavatelství zahájilo spolupráci s internetovým zpravodajským portálem Aktuálně.cz. V dubnu se v Praze objevily další dva deníky zdarma. Metropolitní expres vydavatelství Mafra stále vychází, Kurýr, roznášený do schránek, skončil v listopadu. V březnu začal vycházet bulvární deník Aha, za nímž je vydavatel časopisu Týden Sebastian Pawlowski. O rok starší podobně zaměřený SuperSpy ale přestane vycházet v prosinci.

Začátkem února odešel z postu šéfredaktora MfD Pavel Šafr, nahradil ho Robert Čásenský. Šafr od prosince působí ve vedení společnosti Economia. Změnil se i šéfredaktor Blesku, Jiřího Fabiana nahradil v říjnu Vladimír Mužík; odchod začátkem loňského roku ohlásil i šéf vydavatelství Ringier Tomáš Böhm. Od prosince má nového šéfredaktora Martina Švehláka i bulvární Šíp (nástupce Večerníku Praha), už v únoru přišel do čela celostátní redakce regionálních titulů VLP Pavel Ryjáček.

Velkou pozornost vyvolaly připravované změny v týdeníku Respekt. V červnu do něj vstoupil podnikatel Zdeněk Bakala a byly zahájeny přípravy změn, kterými byl pověřen bývalý redaktor Reflexu Miloš Čermák. V září se ale proti nim postavila většina redakce a Čermák nakonec z Respektu odešel, situace se uklidnila poté, co se novým šéfredaktorem stal někdejší šéf slovenského deníku SME Martin M. Šimečka.

×

STV je stále bez ředitele

Starší článek

Likérka JBKB má nového marketingového ředitele

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více