Hitachi vyzkouší na železnici reklamy na elektronickém papíře
Japonský výrobce elektroniky Hitachi bude v několika vlacích japonské společnosti JR East měsíc testovat reklamy na elektronickém papíře, který snižuje spotřebu energie. Firmy společně oznámily, že zkušební provoz těchto reklam začne ve čtvrtek na jedné trase do Tokia.
Barevné elektronické reklamy budou na stejných místech jako tradiční papírové v interiéru některých vagonů na velmi frekventované trati z Tokia do Jamanote. Na zkušebním provozu, který má v Japonsku premiéru, se bude podílet třicítka inzerentů.
Na obrazovkách se budou ve smyčkách střídat po dvou minutách reklamní plakáty s nepohyblivým obrazem. Elektronický papír nabízí rozlišení blízké tištěnému obrazu, ale na rozdíl od obrazovek s tekutými krystaly či diodových reklamních ploch spotřebovává energii jen při výměně plakátu.
Železniční společnost JR East provozuje přes 1800 nádraží na východě Japonska a denně přepraví 16 milionů cestujících. Podnik se rozhodl, že na svých rozsáhlých reklamních plochách vyzkouší různé typy nových reklamních technologií.
JR East již na několika městských trasách instalovala ve vlacích obrazovky s videem. Podobně testuje na nádražích obří reklamní ploché monitory, napsala agentura AFP.