Google zamíchá reklamou na českém internetu

4. 12. 2006 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký vyhledávač Google v Česku rozjede „stroj na vydělávání peněz“ – reklamní službu AdSense.
Ta v nejbližších dnech umožní získat příjmy z inzerce podle toho, kolik uživatelů klikne na inzerát umístěný na libovolné internetové stránce.
O příjmy z reklamy se bude Google s provozovateli stránek dělit. Podle informací, které Google posílá na burzu, ve světě vyplácí v průměru okolo třiceti procent celkové částky.
Start služby v češtině nechtěli zástupci společnosti před oficiálním spuštěním komentovat, ale na českých stránkách Googlu už nějakou dobu existuje možnost se do nového reklamního systému předběžně přihlásit.
České portály srovnatelnou službu nenabízejí. Podle odborníků by tak zavedení systému mohlo rozšířit tuzemský trh internetové reklamy na dvoj- až trojnásobek.
Šéf českého vyhledávače Seznam Ivo Lukačovič s tím ale nesouhlasí. „Služba bude tvořit pár procent celkových reklamních objemů. Odhaduji tak 20 miliónů korun ročně,“ prohlašuje.
Podle ředitele internetové reklamní společnosti Ataxo Pavla Doležala ale zaznamenala služba výrazný úspěch ve všech zemích, kde jej firma zavedla.
„Trh díky tomu poroste o stovky procent ročně,“ říká s tím, že nové inzerenty láká důvěryhodnost Googlu i očekávaný pokles cen, který bude zavedení služby doprovázet.
Google reklamní systém AdSense vymyslel v době, kdy už se mu na stránky nevešla další reklama, a tak si vlastně začal pronajímat prostor jinde.
Ve většině zemí patří vyhledávači Google první místo. V Česku ovšem zatím má jen zanedbatelné zastoupení. Češi doposud nejvíc věří vlastnímu hledání na Seznamu, Centru a Atlasu.
Šéf Seznamu Lukačovič změnu návyků českých uživatelů internetu neočekává.
„To, co nabízí Google, je jen reklamní systém, který se nasadí na dnešní služby,“ argumentuje Lukačovič.

Hospodářské noviny, 4.12. 2006, autor: (ciz)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.