Google nabízí bezplatné řešení příjmů

7. 12. 2006 15:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

O2 a Air Bank prohlubují spolupráci s platformou Unity

Věrnostní platforma Unity navazuje na dřívější spolupráci O2 a Air Bank, do budoucna se přidají další společnosti ze skupiny PPF.

Reklama
SDG

Společnost Google, tvůrce renomovaného internetového vyhledávače, představila nový způsob, jímž mohou čeští vydavatelé a poskytovatelé obsahu generovat příjmy na svých webových stránkách. Program AdSense pro obsah totiž oslovuje přes dvě třetiny všech uživatelů internetu. Majitelé obsahu získávají peněžní odměnu kdykoli jejich návštěvníci nebo čtenáři kliknou na inzeráty vložené do stránky.
Poskytovatelé internetového obsahu, a to jak malé firmy, tak velká vydavatelství, mohou AdSense pro obsah použít velice snadno, neboť program je plně automatizován. Ať už se zaměřují na úzce vymezenou cílovou skupinu nebo na masový okruh návštěvníků, např. na milovníky moravských vín nebo informace o pražských hotelích, program AdSense napojí jejich stránku na robustní reklamní síť společnosti Google, jež čítá stovky tisíc inzerentů AdWords od lokálních soukromých firem až po nadnárodní značky. Právě tato hloubka a šíře záběru poskytuje vydavatelům maximálně relevantní inzeráty k obsahu, který nabízejí, a to i pro obsah vysoce specializovaný.
Program AdSense je zdarma a je postaven na kombinaci „platby za kliknutí“ (pay per click) a „platby za zobrazení“ (pay-per-impression). Poskytovatel obsahu získává peníze při každém kliknutí uživatele na inzerát na jeho stránce. Samotní inzerenti se navíc mohou snažit získat místo na stránkách prostřednictvím online aukce. AdSense pro obsah neomezuje inzertní formáty na prostý text, ale umožňuje i využití obrázků a to v takové úpravě, která koresponduje s povahou a designem stránek i požadavky vydavatelů.
Přihlášení do programu AdSense pro obsah je naprosto jednoduché. Každý majitel webové stránky, ať jde o fyzickou osobu nebo velký mezinárodní koncern, musí vyplnit jednoduchý formulář na adrese https://www.google.cz/adsense/. Jakmile je registrace schválena, přihlásí se uživatel ke svému účtu a zkopíruje příslušný kód na svou stránku. Do 72 hodin se na stránce začnou objevovat inzeráty s přesným zacílením vzhledem k obsahu stránek. Vzhled a design inzerátů na stránkách lze upravovat s pomocí široké škály formátovacích nástrojů a barev.
AdSense pro obsah je součástí programu AdSense, který rovněž zahrnuje produkt AdSense pro vyhledávání (také dostupný v české verzi). AdSense je přední inzertní online řešení, které poskytovatelům obsahu po celém světě nabízí přístup ke špičkové technologii Google. Jedna aplikace stačí k registraci do AdSense pro obsah i pro vyhledávání – poskytovatel obsahu se může rozhodnout pro jakoukoli kombinaci těchto produktů na své stránce a ihned začít vydělávat peníze.
„Google AdSense obecně zpříjemňuje surfování na internetu, protože na stránky přináší nenápadné a relevantní textové inzeráty místo rušivých reklamních formátů, jako jsou vyskakující okna nebo animace,“ řekla Yonca Brunini, marketingová ředitelka pro region EMEA ve společnosti Google. „V České republice je celá řada dynamických provozovatelů internetového obsahu a proto jsme rádi, že jim můžeme nabídnout AdSense pro obsah, tedy jednoduché a intuitivní řešení, se kterým mohou jejich stránky efektivně vydělávat.“
„V programu AdSense pro obsah jsme od začátku viděli velký potenciál na českém trhu a proto jsme se rozhodli podílet se na jeho beta testování u nás,“ řekla Jana Machalová, šéfredaktorka Vareni.cz. „AdSense nabízí jednoduché ovládání a široké možnosti nastavení, takže reklamy skvěle zapadají do designu samotné stránky, neruší uživatele, ale přesto jsou výrazné. Jsme rádi, že jsme mohli využít Google AdSense již během zkušebního provozu a pomocí tohoto programu automaticky vydělávat i na tak specializovaném portálu jako je Vareni.cz. Věříme, že se AdSense stane dlouhodobým doplňkem standardních příjmů z klasické reklamy.“

-red-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.