Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Francouzský konkurent CNN, BBC a Al-Džazíry zahájil vysílání

Redakce MAM7. 12. 2006

Po několika letech příprav začala ve středu vysílat francouzská mezinárodní zpravodajská televizní stanice France 24, která chce konkurovat velkým zpravodajským televizím, jako jsou americká CNN, britské BBC a Sky nebo arabská Al-Džazíra. Prezident Jacques Chirac, který dal k jejímu vytvoření podnět, v rozhovoru na začátku vysílání řekl, že “je nezbytné, aby tak velká země jako Francie měla svůj vlastní pohled na svět a mohla tento pohled šířit”.
France 24 zahájila vysílání ve 20:29 hodin. Vzápětí mohli diváci sledovat její první zprávy, prozatím jen na obrazovkách počítačů (http://www.france24.com). Na běžné obrazovky se France 24 dostane ve čtvrtek ve 20:30. Na její nepřetržité vysílání se bude moci od počátku dívat asi 200 milionů lidí v 90 zemích Evropy, Blízkého východu, Afriky a také v New Yorku a ve Washingtonu.
Zahájení provozu doprovázela slavnost v pařížských zahradách Tuileries za účasti 3000 lidí, mezi nimiž byl i předseda francouzské vlády Dominique de Villepin.
V České republice novou zpravodajskou stanici nabídne společnost UPC. “France 24 bude v den svého startu okamžitě zařazena do nabídky Rodina digitální satelitní televize UPC Direct,” uvedla UPC Česká republika. France 24 bude v UPC Direct dvakrát, a to jak ve francouzské, tak v anglické verzi, dodal generální ředitel UPC Václav Bartoň.
“Francouzská CNN”, jak bývá někdy nazývána, zahájila vysílání na dvou kanálech. Jeden je stoprocentně ve francouzštině, druhý ze tří čtvrtin v angličtině a z jedné čtvrtiny ve francouzštině, zpravodajství pro oba ale připravuje tatáž redakce. Druhý kanál bude od poloviny příštího roku vysílat čtyři hodiny denně v arabštině. Většina programů se bude věnovat mezinárodním, zbytek francouzským událostem a francouzskému “umění žít”.
Prezident Chirac o potřebě takové stanice hovořil už krátce po nástupu do funkce v roce 1995 a konkrétně její vytvoření navrhl před čtyřmi lety s tím, že Francie musí být ve “světové bitvě obrazů” v prvních řadách.
V úmyslu tuto televizi zřídit Francii později utvrdil vývoj v Iráku, na který měla radikálně jiný názor než Spojené státy. Televizní zpravodajství o něm bylo přitom převážně v rukou amerických a britských stanic. Vlastní mezinárodní televize chyběla Francii také loni, kdy Paříž nelibě pociťovala, jakým způsobem kryla některá zahraniční média, mezi nimi i CNN, nepokoje na francouzských předměstích. France 24 je navíc také nástroj, jímž chce Francie čelit sílící nadvládě angličtiny ve světě.
Akcionáři France 24 jsou napůl veřejná skupina France Télévisions a soukromá TF1. Její roční rozpočet je 86 milionů eur (2,4 miliardy korun). Je to jen asi patnáctina rozpočtu CNN a sedmina rozpočtu BBC. To se může ocitnout v rozporu s velkými ambicemi zřizovatelů.
France 24 bude zaměstnávat 380 lidí, z toho 170 novinářů. Bude sídlit na pařížském předměstí Issy-les-Moulineux.

×

Internetoví obchodníci letos očekávají rekordní předvánoční tržby

Starší článek

Lidé mohou využít dalšího webu o digitálním TV vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více