Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Fialová etiketa u masa? Vraťte ho, je zkažené

Redakce MAM7. 12. 2006

Aféry s prodejem zkaženého masa v českých hypermarketech a supermarketech by se už nemusely opakovat: řetězce Makro a Tesco začínají zkoušet speciální etikety, které “poznají” kvalitu masa. Ty na své výrobky nově lepí podnik Maso Planá ze skupiny Agrofert podnikatele Andreje Babiše.
Když si zákazník vyberete balíček hovězího, který má černobílou etiketu s čárovým kódem, s jistotou jde o maso bez závad. Pokud je ale nálepka výrazně fialová, nakupující by se masu měli vyhnout. Je pravděpodobně špatné.
“Chceme systém odzkoušet přes zimu, kdy se zboží tolik nekazí, a příští léto ho spustit naplno,” říká šéf masokombinátu Emil Kasper. Inspiraci pro pokus, jak vylepšit pokaženou pověst tuzemského masa, našel v zámoří. “V západní Evropě něco podobného už možná také zkoušeli, ale ve středoevropském regionu jde o naprostou novinku,” dodává Kasper.
Jak “chytrá etiketa” funguje? Vtip je v tom, že je naprogramována na přesné podmínky, které zboží vyžaduje. To znamená například na trvanlivost čtrnáct dní při maximální teplotě pět stupňů. Pokud obchodník dobu “přetáhne” nebo zapomene maso na slunci, má smůlu. Etiketa zfialoví.
To postřehne nejen zákazník. Fialovou etiketu nepřečte ani automatická pokladna v prodejně, takže prošlé zboží nemohou prodat obchodníci ani omylem.
Podmínkou přitom je, aby maso bylo v takzvaném obalu v ochranné atmosféře. Pak se nedá ani přebalit.
Každá speciální etiketa přijde Maso Planá na čtyři koruny. S obchodníky se řezníci předběžně domluvili, že balíček masa v obchodě by kvůli tomu podražil zhruba o korunu padesát. Právě zákazníci ale rozhodnou o tom, do jaké míry se novinka prosadí.
“V některých státech USA je to už běžná věc. U nás lidé pořád tvrdí, že jim jde o kvalitu potravin. Tak jsem zvědav, jak budou tlačit na své obchodníky, aby etikety u zboží měli, a jestli si za to nepatrně připlatí,” říká Kasper.
Skandály s prodejem zkaženého masa se týkaly například sítí Julius Meinl, který už z Česka odešel, Tesco nebo Ahold. Letos na podzim řešili velkou kauzu v sousedním Německu, tamní nepoctivý obchodník se dokonce oběsil.
“Hledáme pořád způsob, jak lidi o kvalitě našeho zboží přesvědčit, i když s aférami nic společného nemáme,” zdůrazňuje Kasper.
Kvůli skandálům klesá celkově poptávka a výrobci samozřejmě tratí. “Marže v našem oboru je přitom nízká, tak jeden a půl procenta,” tvrdí šéf podniku Maso Planá.
Firma proto kromě chytrých etiket zkouší i další servis pro spotřebitele. Na firemních internetových stránkách si můžete zadat číslo čárkového kódu nebo číslo zvířete, jež jsou už dnes uváděna na běžných etiketách u koupeného hovězího masa. Zjistíte tak jméno i adresu chovatele nebo na minutu přesnou dobu porážky dotyčného kusu. Součástí je i fotografie příslušného plemene nebo mapa místa, kde chovatel působí. “Celý systém chceme dotáhnout až k tomu, že na internetu najdete přímo obrázek “vašeho” konkrétního zvířete ještě z pastvy. Máme už ve firmě připraveno na dvě stě kamer.”
O podobný servis usilují i další firmy z oboru. “Vyhlásili jsme pro spotřebitele akci Najdi si svého výrobce. Co nejvíc informací o potravinách a co nejbližší kontakt se zákazníkem jsou jedinou cestou, jak zabránit poklesu kvality levného zboží v řetězcích,” říká prezident Agrární komory Jaroslav Camplík.

Hospodářské noviny, 7.12. 2006, autor: Martin Mařík

×

Sledovanost TV – 48. týden 2006 (27.11. – 3.12.)

Starší článek

Rekordní vánoční tržby na webu čekají Německo, Francie a Británie

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více