Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Češi dávají k Vánocům více dárků než Slováci

Redakce MAM13. 12. 2006

České domácnosti díky vyšší kupní síle utrácejí za vánoční dárky více peněz než rodiny na Slovensku. Rozdíly jsou také v počtu dárků, kterých pod vánočními stromečky slovenských rodin bývá ve srovnání s českými domácnostmi téměř o polovinu méně. Vyplývá to z průzkumu společností Unilever a Opinion Window.
Petr Hantych ze společnosti Unilever dnes řekl, že zatímco útrata průměrné české domácnosti za vánoční dárky se pohybuje kolem 15 000 Kč, tak na Slovensku činí 11 200 slovenských korun (8850 Kč). V českých domácnostech je průměrný počet nadělených vánočních dárků 26, na Slovensku jich je 15. Zhruba 18 procent českých domácností si ale podle průzkumu dává k vánocům 30 a více dárků.
Bohatšího Ježíška si Češi mohou dovolit díky vyšším mzdám. Ve třetím čtvrtletí se průměrná hrubá měsíční mzda v Česku meziročně zvýšila o 6,1 procenta na 19.968 Kč. Ekonomové tvrdí, že ČR má nejvyšší platy ve střední Evropě, ale zároveň upozorňují, že v průměru dvě třetiny pracovníků na tuto hranici nedosáhnou. Na Slovensku by se letos průměrná nominální mzda podle odhadu tamního statistického úřadu měla zvýšit o 7,8 procenta na 18.750 slovenských korun (14.820 Kč).
Podle Hantycha se počet vánočních dárků v Česku každoročně zvyšuje. “S rostoucí kupní silou si Češi dávají také více dárků. Jejich počty i druhy se u nás v poslední době stále více přibližují trendům v západní Evropě. Češi mají nakupování dárků rádi, někteří je nakupují po celý rok,” komentoval Hantych výsledky průzkumu.
Stále více Čechů ale nakupuje vánoční dárky na splátky. Například společnost Tesco Stores ČR odhaduje, že letos v předvánočním období vzroste ve srovnání se zbývající částí roku zájem českých zákazníků o splátkový prodej přibližně o 30 procent.
“Nakupování na splátky se (v ČR) stalo neodmyslitelnou součástí vánočních nákupů a zákazníci každoročně splátkový prodej využívají čím dál tím více,” řekl ČTK Radoslav Macák z finančního oddělení Tesco Stores ČR. Podle něj Češi na splátky nakupují hlavně televize, domácí spotřebiče, elektroniku, bílou techniku, sportovní zboží i hračky.
K nejčastějším vánočním dárkům v Česku i na Slovensku patří podle průzkumu oděvy a obuv, hračky, knihy, či kosmetika. Oblíbené jsou i netradiční dárky, jako je například sada nářadí, předplatné ke kadeřníkovi či žádost o ruku. “V žebříčku překvapivých dárků se stále drží i vtipné spodní prádlo,” podotkl Hantych.
Češi a Slováci podle Hantycha shodně preferují slavení Vánoc v rodinném kruhu a sváteční dny tráví například poslechem vánoční hudby, procházkami do přírody nebo návštěvou příbuzných a známých. Téměř 60 procent respondentů uvedlo, že si o Vánocích dopřává větší množství jídla.
Češi letos za nákupy v předvánočním období zřejmě opět utratí rekordní množství peněz. V pokladnách obchodníků může v závěru roku podle odhadu analytika Next Finance Vladimíra Pikory skončit až 250 miliard Kč, což by bylo o pět procent více než loni.

×

Internetové vánoční nákupy do poslední chvíle

Starší článek

Seznam.cz spustí reklamní službu Sklik příští rok

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více