Brněnské výstaviště letos navštívil milion lidí

8. 12. 2006 09:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

DPD s agenturou Realness uspěly na evropských SABRE Awards

Ze 13 nominovaných českých projektů v evropské PR soutěž SABRE Awards získala cenu kampaň cílená na kurýry DPD.

Reklama
SDG

Brněnské výstaviště letos navštívil přibližně milion lidí, stejně jako v minulém roce. Nejúspěšnější akcí byl Mezinárodní strojírenský veletrh (MSV) s návštěvností kolem 100 000 lidí, kde vystavovalo přes 2000 firem, řekla marketingová ředitelka společnosti Veletrhy Brno Lucie Zumrová. Veletržní rok zakončí Vánoční trhy, které začínají v pátek 8. prosince.
Veletrhy Brno ovládají asi 60 procent českého výstavnického trhu, každoročně pořádají okolo 40 akcí. Letos se prý firmě podařilo naplnit ambici středoevropského veletržního centra. MSV i Invex přilákaly kolem 100.000 lidí a více vystavovatelů než v předchozích letech. Strojírenský veletrh je tradiční vlajkovou lodí firmy. V posledních letech má ze všech akcí nejvyšší obrat, loni to bylo 380 milionů. Podle Zumrové se dařilo i mezinárodním stavebním veletrhům a Autotecu.
Spokojena je firma také s novinkami. Do veletržního kalendáře přibyla odborná novinka Top Technology, která sdružuje obory vyčleněné ze strojírenských veletrhů, rozšířil se veletrh Invex a přibyl veletrh biotechnologických firem Biotec 2006.
Každý veletrh je odrazem oboru, proto se některým daří lépe a jiným méně, přiznává Zumrová. Nižší návštěvnickou i vystavovatelskou účast na některých akcích způsobil především větší důraz na odbornost. „Rozhodli jsme se, že dáme přednost kvalitě před kvantitou,“ vysvětluje. Odborně profilovaný je třeba veletrh HospiMedica, který navazuje na zdravotnické veletrhy Mefa a Rehaprotex, a právě Biotec. Na něj přijelo přes 2000 vědců a vědeckých pracovníků z několika desítek zemí.
Příští rok nabídne brněnské výstaviště nejméně čtyři novinky. Ve spojení s veletrhy Go a Sportlife to bude dvakrát do roka projekt Golf, únorový Styl/Kabo doplní prezentace kosmetiky Cosmetics a technických textilií Clutex.
Veletrhy Brno loni hospodařily se ztrátou 3,2 milionu korun. Tržby se zvedly o 40 milionů na 1,56 miliardy. Majoritním vlastníkem je z více než 60 procent německá Messe Düsseldorf, téměř 34 procent drží město Brno. Zbytek akcií připadá na drobné akcionáře. Firma provozuje areál o rozloze 667 000 čtverečních metrů se 16 pavilony.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.