Britové prý nakoupí kolem 30 milionů kusů elektroniky za půl roku

20. 12. 2006 09:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britové nakoupí během příštího půl roku podle odhadu společnosti Energy Saving Trust (EST) přes 30 milionů předmětů spotřební elektroniky od digitálních fotoaparátů po elektrické zubní kartáčky. Podle výzkumu EST považují tyto předměty za nezbytné.
EST se domnívá, že Britové si koupí za šest měsíců například 2,5 milionu digitálních fotoaparátů, stejný počet mobilních telefonů a skoro stejný počet televizorů. Na odbyt půjdou i počítače, kterých si koupí asi 1,75 milionu, 1,25 milionu bezdrátových telefonů, stejný počet mikrovlnných trub nebo elektrických konví na vodu. Podobný zájem bude o stroje na kávu či elektrické kartáčky na zuby, které polovina dotázaných označila za nezbytnost.
Společnost upozorňuje, že rostoucí zájem o domácí elektroniku zvyšuje odběr elektřiny a že mnoho spotřebitelů si neuvědomuje, kolik jejich přístroje spotřebují, i když je nepoužívají a přístroje jsou v pohotovostní poloze. Podle EST se zvýšila spotřeba, kterou lze připsat domácím spotřebičům, o 47 procent za posledních deset let, ale v příštích pěti letech prý vzroste o 82 procent. I když většina přístrojů je stále více energeticky účinných, tento trend se podle EST netýká televizorů, jejichž obrazovky spotřebovávají více proudu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.