ARBOmedia: Výdaje firem na reklamu příští rok překročí 19 mld. Kč
Firmy v příštím roce utratí za reklamu v médiích podle odhadu zhruba 19,3 miliardy korun, což představuje nárůst ve srovnání s letošním rokem o 5,7 procenta. Tempo výdajů na reklamu se tak příští rok zřejmě zrychlí oproti letošku a loňsku, kdy výdaje stouply pouze o 2,7 procenta, vyplývá z aktuálních odhadů čistých výdajů firem na reklamu, které zveřejnila agentura ARBOmedia. Téměř polovina z celkové sumy, zhruba 9,17 miliardy korun, zamíří do televizí. Prostor pro reklamu v České televizi se přitom od ledna sníží na polovinu z dosavadního procenta vysílacího času. Druhá nejvyšší suma představující třetinu všech výdajů poputuje do tisku – asi 6,39 miliardy. Největší nárůst opět vykáže internet, a to o 35 procent na 724 milionů korun. Největším letošním inzerentem podle hrubých výdajů a monitoringu A-Connect v období od začátku roku do 5. listopadu se stala společnost Telefónica O2 s 1,55 miliardy korun.*