Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Američané koupí dárky hlavně na internetu a v obchodech s oděvy

Redakce MAM11. 12. 2006

Z očekávaného růstu výdajů Američanů za vánoční dárky budou v letošním roce těžit nejvíce internetové obchody a prodejny s oděvy a klenoty. Naopak slabší tržby budou mít nejspíše prodejny pro kutily a obchodní domy. Vyplývá to z odhadů výzkumné a konzultační společnosti Retail Forward zveřejněných na serveru CNNMoney.com.
Firma Retail Forward očekává, že maloobchodní tržby v předvánočním období stoupnou o 5,5 procenta. Růst tak zpomalí z loňských šesti a předloňských sedmi procent. Předvánoční období je hlavní nákupní sezonou a tržby za listopad a prosinec se na celkových tržbách některých obchodníků podílejí i více než 50 procenty.
Nejvíce budou z růstu tržeb těžit internetové obchody. Podle odhadů ekonomů Retail Forward by tržby z prodeje přes internet v posledních třech měsících roku mohly stoupnout až o 23 procent na 33 miliard dolarů. Internetové obchody se tak stanou nejrychleji rostoucím maloobchodním odvětvím. Na celkových tržbách maloobchodu se budou podílet třemi procenty.
Letos se však nejspíš nebude dařit obchodům pro kutily. Souvisí to s celkovým vývojem stavebního trhu v USA. Nárůst úrokových sazeb zdražil úvěry na bydlení, což snížilo zájem o koupi bytů i domů, a také o novou výstavbu. V souvislosti s tím klesá i prodej potřeb pro dům a zahradu.
Vysoké příjmy čekají obchody s klenoty či oděvy. Loňské tržby se podaří překonat i řetězcům se spotřební elektronikou.
Vánoční nákupy zlepší i výdělky provozovatelů hypermarketů a diskontních obchodů, u kterých by podle analytiků mohl růst tržeb v posledních třech měsících překonat i deset procent. Těmto firmám pomohou nové obchody, ale také nízké ceny a široký výběr zboží. Pro některé spotřebitele se stávají jediným nákupním místem, kde mohou nakoupit prakticky vše za nízké ceny a ušetří i za benzin. Naopak pro obchodní domy, kde je většinou zboží kvalitnější a dražší, bude předvánoční období obtížné a jejich tržby zřejmě klesnou.
Americká Národní federace maloobchodu očekává, že maloobchodní tržby v předvánočním období stoupnou o pět procent na 457,4 miliardy dolarů (9,7 bilionu Kč). Loni se zvýšily o 6,1 procenta.

×

Průzkum: Slováky na Vánoce nejvíc potěší oblečení, knihy a parfémy

Starší článek

Barrandovské studio otevře největší ateliéry v Evropě

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více