Značku O2 si po třech měsících na trhu vybaví 80 procent lidí
Novou značku telekomunikačního operátora O2 si po téměř třech měsících od jejího zavedení spontánně vybaví více než tři čtvrtiny Čechů. Před jejím uvedením na český trh ji přitom neznal téměř nikdo. Informoval o tom mluvčí Telefóniky O2 Martin Žabka.
Lidem přitom podle průzkumu společnosti nedělá problém vyslovovat název nové značky anglicky, tedy “ou tů”, kterému dávají přednost před českým “ó dva”. “Z kontinuálního výzkumu ani z reakcí našich zákazníků nám nevyplynulo to, že lidé s anglickou výslovností O2 mají problémy nebo by to způsobovalo nějaké negativní reakce,” dodal Žabka.
Nová značka operátora, který letos vznikl spojením Českého Telecomu a Eurotelu, však v povědomí lidí stále zaostává za konkurencí. Vodafone, který se v únoru přejmenoval z Oskara, nyní zná přes 90 procent uživatelů, T-Mobile si po třech letech od změny z RadioMobilu vybaví kolem 95 procent oslovených.
Nárůst znalosti značky O2 podpořila masivní reklamní kampaň, která trvá od konce prázdnin. Náklady na celou kampaň, která stále běží, odborníci odhadují na částku přesahující půl miliardy korun. Telefónica O2, která vznikla v polovině roku, do konce září utratila v hrubých cenách za reklamu přes 291 milionů korun. Její předchůdci, Eurotel a Český Telecom utratili od ledna do září dohromady 991 milionů.
Telefónica O2 je největší tuzemský telekomunikační operátor s 2,5 milionu pevných linek a 4,8 milionu mobilních zákazníků.