Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Zájem o nealko piva roste

Redakce MAM9. 11. 2006

Poptávka po nealkoholických pivech v Česku stále významně roste. V letošním prvním pololetí se jejich produkce pro domácí trh meziročně zvýšila více než o pětinu na 108 000 hektolitrů. Většina se prodá v lahvích či plechovkách. Vzhledem k rostoucí poptávce se ale rozšiřuje i prodej čepovaného pěnivého moku s minimálním obsahem alkoholu, uvedli zástupci Plzeňského Prazdroje.
Nealko pivo Radegast Birell z portfolia této firmy má na trhu zhruba 68procentní podíl. Jeho výstav je letos plánován na více než 200.000 hektolitrů. Čepovaný Birell představuje pět až deset procent celkové produkce a jeho prodeje výrazně rostou. Nyní ho nabízí přes 300 provozoven – zejména motorestů a restaurací s nabídkou poledních menu, uvedl manažer značky Karel Kraus.
Odbyt nealko piva si pochvaluje například také Pivovar Litovel. Podle odhadu ředitele Miroslava Koutka letos vystaví 14.000 až 15.000 hektolitrů nealkoholické produkce. Loni to bylo 10.500 hektolitrů. Asi 11 procent z celkového objemu nealkoholického piva Litovel stáčí do sudů.
Domácí produkce nealkoholických piv se od roku 2000 více než zdvojnásobila na loňských 239.000 hektolitrů. Část se vyváží, naopak některé značky se do tuzemska importují. Domácích výrobců je 17 a na celkovém výstavu domácích pivovarů se nealkoholické pivo podílí asi 1,25 procenta. Při pokračování současného tempa se ale jeho podíl podle odborníků rychle stane významnější.
Růst zájmu o nealkoholická piva plyne podle odborníků Plzeňského Prazdroje ze změn životního stylu a také z nulové tolerance alkoholu v českém právním řádu – zejména při řízení motorových vozidel, cyklistice nebo v pracovní době. Letos se připojilo ještě horké léto i zavedení bodového systému na silnicích.
“My zde nealkoholické pivo máme hlavně kvůli ženám,” řekl dnes novinářům majitel pražské restaurace Zapomenutý čas Miroslav Babický s tím, že příslušnice něžného pohlaví tvoří podstatnou část klientely podniku. Výtoč se podle něj během několika týdnů od zavedení čepovaného Birellu zdvojnásobila na dva třicetilitrové sudy týdně. Jde o nejlevnější nealkoholický nápoj, podotkl Babický.
Vysoký růst vykazuje i prodej nealko piv v maloobchodě. Například odbyt v hypermarketech a supermarketech se za devět měsíců roku zvedl o 60 procent.
Nealkoholické pivo by mělo mít pod 0,5 procenta alkoholu. Výroba vychází ze dvou základních principů. Buď se upraví technologie tak, aby byla během výrobního procesu omezena produkce alkoholu. Toho se dosahuje výběrem surovin, úpravou varního postupu či kvašení. Druhou možností je odstranění alkoholu z hotového piva, například destilací nebo speciálními filtracemi.

×

Češi na internetu letos nechají 14 miliard

Starší článek

Podíl Novy klesl pod 50 procent

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více