Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Vyhrát “auťák” zákazníky často zláká

Redakce MAM13. 11. 2006


Hlavní výhrou podzimní soutěže výrobce potřeb do domácnosti Tescoma měla být slušná automobilová flotila. V srpnovém vydání firemního časopisu Tescoma magazín totiž firma vyzývala čtenáře: “Vyhrajte s Tescomou až deset vozů Škoda Roomster a tisíce dalších cen. Sledujte naše webové stránky. Podzimní soutěž se blíží…” Nyní však jako by se po soutěži zem slehla. V Tescomě o tom moc mluvit nechtěli, nakonec vedoucí marketingového oddělení Andrea Juřenová přiznala: “Soutěž jsme posunuli na příští rok, kdy naše společnost oslaví 15. výročí. Chceme uspořádat spotřebitelskou soutěž v ještě větším rozsahu.”

Dalších deset roomsterů
Spotřebitelskou soutěž taktéž o deset roomsterů spustil například výrobce Bohemia Chipsů, společnost Intersnack. “V nedávné době došlo ke změně obalů Tradičních českých brambůrků Bohemia a právě prostřednictvím této promoce chceme spotřebitelům nové obaly představit,” vysvětluje Lenka Pošarová, marketingová manažerka Intersnacku, a pokračuje: “Vůz Škoda Roomster byl vybrán jako nejvhodnější z hlediska vnímání značky jako kvalitní, české a rodinné, oslovující stejnou cílovou skupinu.” Automobilka Škoda Auto v současné době na žádné spotřebitelské soutěži přímo nespolupracuje, na některých se však podílejí její dealeři. “Prezentace modelu Škoda Roomster v různých spotřebitelských soutěžích přispívá ke zvýšení povědomí o tomto modelu,” vysvětluje Jozef Baláž z oddělení podnikové komunikace Škody Auto.

Komu cross-promo pomůže?
Cross-promotion je i u automobilek stále oblíbenější. “Obecně jsem příznivcem cross-promo. Když mají nějakou zajímavou náplň, jsou přínosem pro obě strany, jejich načasování má význam z hlediska celkové marketingové strategie značky, tj. například v době uvádění nového modelu na trh, když se oslovuje zajímavá cílová skupina a pochopitelně je-li zajímavá i z finančního pohledu,” říká Martin Krob, ředitel marketingu a prodeje GM pro ČR a SR.
Před nedávnem přitom byla na trh uvedena nová generace Opelu Corsa, který hraje hlavní roli hned v několika soutěžích. Například v parfumeriích Fann je možné vyhrát pět cors, v Electro Worldu jednu. V rámci “dealu” Opelu a Electro Worldu je obrázek corsy umístěn například na obrazovky televizorů inzerovaných v letácích rětězce. Tato možnost propagace má rozhodně potenciál, nový ředitel Electro Worldu Jiří Klíčník však na položené otázky, například jaký mají jejich obchodní partneři o podobnou cross-promotion zájem, nedokázal odpovědět.

Mountfield a ti druzí
Se spotřebitelskými soutěžemi, v nichž je možné vyhrát více aut, jako by se roztrhl pytel. Na začátku roku šokoval možností vyhrát jednoho z 53 cadillaků Mountfield. V součtu se jednalo o levnou kampaň se značným sekundárním ohlasem nejen v médiích. Ministerstvo financí ji však označilo za zakázanou tzv. “spotřebitelskou loterii”, podalo podnět finančnímu úřadu, a dožadovalo se dokonce zastavení reklamy. Nakonec bylo ale vše v pořádku.

Zatracené předpisy
Spotřebitelské soutěže jsou u nás problematickou záležitostí. “Znění zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích, je zcela nešťastné, což je notoricky známé. Je absolutně nesmyslné, aby byly spotřebitelské akce, které neslouží k získávání prostředků od účastníků těchto akcí, ale jejich cílem je pouze propagace produktů, služeb či podpora image, regulovány ustanoveními zákona o loteriích,” říká Petr Kůta z AK Kůta Musil Vaňková & partners. Podle jeho názoru by bylo na místě, aby se do přijetí evropské směrnice upravující oblast spotřebitelských soutěží přijal v ČR princip, který funguje na Slovensku. Tam je možné uspořádat jakoukoli soutěž, v níž je i náhodný výběr výherců (tj. nejčastěji losování), ale výhrou nejsou peníze.


15obr_Kuta.jpg
P. KŮTA. Ať do přijetí evropské směrnice funguje princip, který platí na Slovensku.


15obr_Krob.jpg
M. KROB. Cross-promotion se vyplatí především při launchi nového modelu.

×

Televizi přes internet přijímá jen jedno procento obyvatel

Starší článek

Obchodníci lákají na předvánoční slevy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více