Volný spustí televizi přes telefon až začátkem příštího roku

16. 11. 2006 14:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Telekomunikační operátor Volný začne komerčně nabízet televizi přes telefonní linky až v prvním čtvrtletí příštího roku. Uvedl to produktový manažer Miloslav Diviš. Firma nyní službu testuje v pilotním provozu a původně plánovala její ostrý provoz ještě před Vánoci.
Důvodem je podle zástupců opožděná dodávka potřebných modemů a set top boxů, dokončování smluv s poskytovateli obsahu i snaha co nejlépe službu připravit.
Volný chce, stejně jako konkurenční Telefónica O2, pro vysílání využít vlastní vysokorychlostní sítě ADSL2+. Technologie ADSL2+ je rychlejší variantou klasického připojení k internetu přes telefonní linku ADSL. Volný začal ADSL2+ nabízet v říjnu loňského roku. V příštím roce chce pokrývat 40 procent telefonních linek, které si bude pronajímat od Telefóniky O2.
Kromě základních služeb IPTV, tedy široké nabídky televizích kanálů, budou moci zákazníci v budoucnu využít například prohlížení a sdílení digitálních fotografií, webmail, on-line nákupy nebo zhlédnutí filmů na přání. V rámci pilotního provozu v Praze firma nabízí 27 televizních programů, o dalších jedná. Finální nabídka by měla obsahovat až 40 programů, včetně prémiových kanálů jako je HBO či erotické programy.
O2 televizi přes pevnou linku a ADSL nabízí od září a koncem října měla přes 5000 zákazníků. Cena základní nabídky začíná na 449 Kč. Další konkurent, společnost Radiokomunikace, uvažuje o nabídce filmů na přání přes internet. Volný nabízí ADSL2+ s rychlostí deset Mbit/s, což je dvojnásobek proti klasickému ADSL, v Praze, Brně, Ostravě, Mladé Boleslavi, Kladně a Příbrami.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.