Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Vedení televize vadí pořad o Hučínovi

Redakce MAM9. 11. 2006

Dokument o někdejším disidentovi a bývalém důstojníku BIS Vladimíru Hučínovi uvidí diváci České televize o několik týdnů později, než bylo původně plánováno. Pořad totiž vedení veřejnoprávní televize z vysílání už podruhé stáhlo.
“Máme pochybnosti o tom, zda je dokument vyvážený, a proto chceme, aby ho posoudil etický panel České televize,” argumentoval nejdříve mluvčí televize Martin Krafl. Při včerejším jednání Rady ČT však náhle generální ředitel televize Jiří Janeček oznámil, že se dokument odvysílá v každém případě, a to 5. prosince. Etický panel ČT se jím bude bez ohledu na to zabývat tento týden.

MEZITITULEK: Nezaujatý režisér?
Proč tedy televize váhala tak dlouho s rozhodnutím, zda divákům pustit snímek, který mapuje čtyři roky soudů s antikomunistou Hučínem?
Podle vedení televize byly důvodem pochyby o nezaujatosti režiséra dokumentu Martina Vadase. Ten se podle televize aktivně podílel na Hučínově předvolební kampani do Senátu. “Nechci, aby se ČT stala nástrojem jakékoliv politické propagandy,” řekl pro ČTK ředitel ČT Janeček.
Režisér s touto interpretací nesouhlasí. “Dvakrát jsem během (Hučínovy) kampaně vystupoval. Ale vyprávěl jsem tam o zkušenostech s člověkem, o kterém jsem natáčel film. To má být důvod film nevysílat?” diví se Vadas.
Podle něj jsou motivy vedení televize ve skutečnosti jiné. “Myslím, že vedení bylo pod tlakem zvnějšku, aby se dokument nevysílal.” Pro své tvrzení však nemá žádný důkaz a neřekl ani, kdo by podle něj mohl na televizi tlačit.

MEZITITULEK: Nestandardní postup
Otázku vysílání dokumentu o Hučínovi řešila veřejnoprávní televize jinak, než je v podobných případech běžné. Takzvaný Etický panel ČT, jako vnitřní poradní orgán média, měl o snímku rozhodovat ještě předtím, než ho diváci uvidí. To ale obvykle nedělá. Vyváženost pořadů totiž zpravidla posuzuje až po jejich uvedení. Způsobu rozhodování se podivoval i člen Rady ČT Jiří Voráč. “Televize sice má právo rozhodnout, co do vysílání zařadí. Tento postup však vzbuzuje dojem předběžné cenzury pořadů. Ten pořad byl už přece předem do programu zařazen, což napovídá, že byl shledán nezávadným,” říká.
Historie “zakázaných” a posléze “povolených” pořadů se v České televizi do jisté míry opakuje. Před šesti lety byla “odložena” reportáž pořadu Klekánice, která mapovala hospodaření Sazky. Její šéf, Aleš Hušák, totiž pohrozil tehdejšímu řediteli ČT Dušanu Chmelíčkovi, že ukončí smlouvu o reklamě a vysílání sázkových her. Tím by televize přišla o 100 miliónů korun ročně. Dokument se nakonec odvysílal. O čtyři roky později se ale současný ředitel ČT Janeček Sazce i přes protesty reportérů omluvil.

Hospodářské noviny, 9.11. 2006, autor: Petra Benešová

×

Sledovanost TV – 44. týden 2006 (30.10. – 5.11.)

Starší článek

Češi na internetu letos nechají 14 miliard

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více