Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

V soutěži Zlatý pohár Pivex letos ubylo šest značek piv

Redakce MAM10. 11. 2006

Patnáctého ročníku odborné degustační soutěže Zlatý pohár Pivex-Pivo 2007 se zúčastní 21 pivovarů se 37 značkami piv. V kategorii světlých výčepních piv přihlásily pivovary 18 značek, což je o čtyři méně než loni. O dvě značky je také chudší kategorie světlých ležáků, kde letos soutěží 19 piv, řekl při prvním kole soutěže Richard Morávek ze spolupořadatelské firmy Snip&Co. Soutěž pořádají brněnské veletrhy, akci garantuje Výzkumný ústav pivovarský a sladařský v Praze (VÚPS), který vzorky piv testuje v laboratořích. Výsledky budou oznámeny na konci března.
Soutěž Zlatý pohár Pivex je pivovarskými odborníky uznávána za jednu z nejprestižnějších a nejobjektivnějších v zemi. “Je to proto, že odborné komise rozhodčích, které se skládají se zástupců zúčastněných pivovarů a vědců VÚPS, hodnotí pivní vzorky anonymně a rozhodují pod notářským dohledem,” řekl Morávek. “Podobná kritéria objektivity podle něj splňuje už jen soutěž České pivo, kterou pořádá Český svaz pivovarů asladoven.
Experti anonymně posuzují například chuť piva, jeho plnost, vůni či říz. Druhé degustační kolo se uskuteční v únoru příštího roku. Měly by se tak vyloučit statistické chyby při hodnocení a možné znevýhodnění některých soupeřů. “Úspěch v obou kolech je důkaz dlouhodobé kvality, snižuje se prvek náhody,” dodal Morávek. Výsledky obou kol se sčítají a organizátoři zveřejní pořadí piv na prvních třech místech. Opět budou uděleny i certifikáty kvality pro vzorky, které v obou kolech dosáhnou mimořádných výsledků a neumístí se na prvních třech místech.
V příštích letech uvažují organizátoři o otevření třetí kategorie pro nealkoholická piva. “Musíme zjistit, zda by se nám vůbec sešel minimální počet vzorků, který je podle pravidel soutěže deset značek. Tento segment pivních produktů ale v současné době zažívá obrovský boom a nealkoholické pivo vyrábí už většina pivovarů,” řekl Morávek. Pivovary mají zájem také o soutěž pivních specialit, kam spadají všechna piva s více než 13 stupni.
“Takové kategorii se ale bráníme, každé pivo má specifickou nejen chuť, ale i barvu a degustátoři by je při hodnocení snadno poznali, což snižuje objektivnost výsledků,” řekl dnes ČTK manažer jakosti VÚPS Pavel Čejka. podobný problém v minulosti provázel značku Pilsner Urquell, jejíž specifickou chuť většina odborníků bezpečně poznala. Pivovar ji proto do soutěží přestal přihlašovat.
Soutěž je součástí doprovodného programu Mezinárodního veletrhu gastronomie, hotelových služeb a veřejného stravování G+H 2007, který se uskuteční na v Brně ve dnech 27. až 29. března. Výsledky celého klání piv organizátoři vyhlásí na Galavečeru pivovarníků a sladovníků 26. března. V loňské soutěži získaly Zlatý pohár světlý ležák Gambrinus premium a a mezi světlými výčepními pivy Zubr Gold.

×

Ostravská TV NOE otevře regionální studio v Brně

Starší článek

MI chce v prosinci vypsat nový tendr na komunikační služby státu

Novější článek

Podobné zprávy

Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více