Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

V Domažlicích jdou na dračku přístroje na příjem digitální TV

Redakce MAM8. 11. 2006

V Domažlicích jdou na dračku přístroje na příjem digitálního televizního signálu, který začali lidé v příhraniční oblasti přijímat od 1. listopadu. Nejžádanější jsou hlavně nejlevnější set- top boxy v ceně kolem 1600 korun. Až šestkrát dražší přístroje s pevným diskem zatím příliš nenakupují. ČTK to zjistila v místních prodejnách elektrospotřebičů.
“Lidé je zatím nevracejí, i když problémy s příjmem digitálního signálu tu jsou,” uvedl Zdeněk Hora z prodejny TV plus Elektron poblíž domažlického náměstí. Podle něj nakupují zejména konvertory od 1500 do 2000 korun. Podle Hory je zatím digitální signál dost slabý. Na Domažlicku nyní platí, že kdo má dobrý analogový signál, má bezproblémový také příjem číslicového signálu. Kde byl příjem se šumy, tam se to seká a čtverečkuje, dodal.
“Doporučuji jim, aby si kupovali přístroje nad 2000 korun. Tam, kde je sporný signál, ty levnější nefungují,” řekl Petr Řezníček z domažlické prodejny Elektro-prodej-servis. Ve městě nabízejí konvertory všechny prodejny včetně supermarketů i větších potravin. Lidé přístroje nevracejí. “Půjčím jim je a oni si je doma vyzkouší. Když jim nevyhovuje, půjčí si kvalitnější,” uvedl Řezníček.
Vysílač Vraní vrch, odkud lidé jak analogové, tak digitální vysílání přijímají, zajišťuje podle odborníků nejlepší příjem signálu lidem ve směru na severozápad, tedy na Poběžovicko až k Mariánským Lázním na Chebsku. Naopak ve směru na Klatovsko je podle Hory signál špatný. Nejlepší by byl vysílač na nejvyšší kótě na Domažlicku na Čerchově, ale z politických důvodů byla anténní věž postavena na Vraním vrchu, 15 km od Domažlic.
Starostové několika příhraničních obcí si už stěžují, že ani digitální vysílání neodstraní problémy v příhraničí. “Například Nemanice s 500 obyvateli přijdou o signál,” uvedl starosta Klenčí Karel Smutný. Martin Roztočil z Radiokomunikací vyzval starosty, aby dávali informace, kde signál nebude. “Je jasné, že pohraničí bude dál trpět,” uvedl Řezníček.
Set-top boxy umožňují zatím jenom příjem pozemního digitálního vysílání České televize (ČT) – ČT 1, ČT 2, ČT 24 a ČT 4 Sport, a všech stanic Českého rozhlasu. Nova by se měla rozhodnout ve středu. Čeká na vyjádření Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, jíž adresovala svou žádost o účast v experimentu. Prima na digitální vysílání zatím nepřechází.
Lidé v regionu, kteří si pořídí set-top boxy, měli už od listopadu přijímat také německé televizní stanice ARD, ZDF a BR 3, které už s digitálním vysíláním začaly. “Máme informace, že digitální signál 12 programů z Německa naladíme až 20. prosince,” uvedli Řezníček i Hora. Vysílač Hoher Bogen by měl být několikrát silnější než Vraní vrch.
“Hlavním důvodem, proč se zvolily v dalším kroku jako první právě Domažlice, je řešení problému rušení programu ČT 2 německým digitálním rozhlasem,” řekl systémový inženýr ČT Karel Moulík. Digitální vysílání funguje dosud v okolí velkých měst Praha, Brno a Ostrava.
Ještě čtyři měsíce budou lidé v regionu přijímat současně analogové i digitální vysílání, poté dosavadní analogové vysílání skončí. Do té doby nastaví Radiokomunikace co nejlépe své antény do prostoru.
Zbylé dva vysílače v Plzeňském kraji Krašov (pro Plzeňsko) a Svatobor (pro Klatovsko) mají přejít na digitální vysílání až v roce 2009. S úplným ukončením analogového vysílání v celé ČR se počítá v říjnu 2010.

×

Unilever změní mediální agenturu

Starší článek

Samsung: Světový trh s mobily vzroste příští rok o deset procent

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více