UPC chce chránit uživatele internetu proti virům a spamu
Kabelová firma UPC chce uživatele svých internetových služeb chránit proti virům, spamu či špiónským programům vlastním antivirovým softwarem. UPC má podle posledních zveřejněných čísel téměř 100.000 uživatelů rychlého připojení.
Při vývoji produktu pod názvem SmartGuard společnost spolupracovala s antivirovou firmou F-Secure. Za jednu instalaci si bude účtovat 80 korun měsíčně. Podobnou službu svým zákazníkům internetu přes ADSL nabízí například Telefónica O2.
Podle generálního ředitele firmy Václava Bartoně je hlavní výhodou produktu komplexnost. Vedle antiviru, aplikace proti spamu a špiónským programům je jeho součástí i firewall a rodičovská kontrola, která blokuje přístup k nevhodným stránkám. Program zároveň odstraní z PC staré bezpečnostní řešení od jiných prodejců.
UPC konkuruje v nabídce rychlého internetu především ADSL přes telefonní linku. Telefónica O2 nedávno oznámila 427 000 zákazníků. Dalšími konkurenty jsou mobilní operátoři a poskytovatelé bezdrátového připojení Wi-Fi. UPC v létě oznámila, že koupí druhou největší tuzemskou kabelovou firmu Karneval.