ÚOHS má nový spot
Práci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) má veřejnosti prezentovat nový dvanáctiminutový spot. Dostupný bude na internetových stránkách úřadu, objevit by se mohl i v televizi. Hlavním motivem snímku za víc než 400 000 korun je šachová hra, ÚOHS ho představil na konferenci k 15 letům soutěžního práva v ČR. Podle některých odborníků na reklamu je prezentace státních institucí stejně důležitá jako u firem.
Český antimonopolní úřad řeší prohřešky proti hospodářské soutěži, například zneužití dominantního postavení nebo kartelové dohody, a pochybení ve veřejných zakázkách.
K přiblížení své práce použil šachy. Jeden z hráčů tak třeba představuje dominanta, druhý malou firmu, které chování dominanta brání v práci. Dominant zvedá šachovnici tak vysoko, aby na ni protihráč nedosáhl. Pomocí figurek popisují tvůrci spotu také fúze nebo kartelové dohody. “Chceme, aby tomu rozuměli i lidé, kteří dosud o hospodářské soutěži nic neslyšeli,” vysvětlil předseda ÚOHS Martin Pecina.
Kromě konferencí a akcí antimonopolního úřadu je krátký film k dispozici také na internetových stránkách ÚOHS. “Možná budeme o odvysílání jednat i s televizí,” doplnil Pecina. V minulosti se k podobnému marketingovému tahu odhodlalo například ministerstvo pro místní rozvoj. Billboardy se snažilo přilákat turisty do ČR.
Prezentace státních institucí je naprosto nezbytná, míní PR expert Václav Svoboda. “Veřejnost má právo vědět, co orgán státní správy, který žije z daní, dělá,” vysvětlil. Navíc má podobná prezentace přispět k vnímání důležitosti a potřebnosti úřadu. Jednorázová prezentace ale nestačí, důležité je, aby bylo public relations průběžné, upozornil Svoboda.
ÚOHS má samostatný tiskový odbor. Loni, kdy do funkce nastoupil Pecina, úřad v médiích zaznamenal 5000 příspěvků o své práci, téměř o 700 víc než v roce 2004. Letos to pravděpodobně bude ještě víc, podle Josefa Bejčka z právnické fakulty brněnské Masarykovy univerzity je Pecinův přístup o hodně otevřenější než postoj jeho předchůdce Josefa Bednáře.