Unilever změní mediální agenturu
Plánování kampaní a nákup reklamního prostoru v médiích bude pro společnosti Unilever v České republice zajišťovat agentura PHD patřící pod Omnicom Media Group. Vystřídá tak dosavadní agenturu Universal McCann. informoval o tom Radim Kovács z PR agentury spolupracující s Unileverem.
“Předpokládá se, že nová dohoda začne platit od ledna 2007,” uvedl Kovács. Unilever po vlastní analýze změnil agenturu celkem v deseti zemích střední a východní Evropy, mimo jiné i na Slovensku. “Výsledek zhodnocení vyústil v následující dohodu v hodnotě 100 milionů eur (asi 2,8 miliardy korun),” dodal Kovács.
Unilever patří k největším inzerentům v českých médiích. Loni podle monitoringu TNS A-Connect utratil za reklamu téměř 700 milionů korun. To firmě zajistilo šestou příčku mezi všemi inzerenty.
Tendr se nyní nekonal v Rusku, na Ukrajině a v Bělorusku, neboť v těchto zemích firma analyzovala své aktivity při nákupu reklamního prostoru v médiích v minulém roce. V těchto třech zemích Unilever spolupracuje s agenturou Initiative. V Rumunsku, Bulharsku, Makedonii a Srbsku pak u Unileveru zůstává agentura MindShare.