Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Trh internetové TV v západní Evropě vzroste do roku 2010 osmkrát

Redakce MAM27. 11. 2006

Trh internetové televize IPTV do roku 2010 vzroste v západní Evropě 8,6krát. Zatímco letošní tržby se odhadují na 500 milionů dolarů, v roce 2010 to bude již 4,3 miliardy. Roční míra růstu tak dosáhne 71 procent, uvedl portál IT Facts s odvoláním na studii průzkumové agentury IDC.
Zájem o internetovou televizi je nyní v západní Evropě velký, v regionu je již přes 30 firem, které ji poskytují. Do konce letošního roku bude IPTV k dispozici téměř v každé zemi v regionu. Nyní má v regionu přístup na internetovou televizi jedno procento domácností; v Česku je to podle průzkumu společnosti Factum Invenio jedno procento obyvatel.
IDC předpovídá, že v roce 2010 bude v západní Evropě sledovat televizi přes internet již 11 procent domácností. Nejvíce se na tomto růstu budou podílet Francie, Itálie a Španělsko, kde není trh placené televize tak rozvinutý jako v jiných zemích západní Evropy.
Internetová televize podle IDC zajistí společnostem, které ji nabídnou, výrazný nový zdroj příjmů. Agentura ale zároveň připomíná, že IPTV bude potřebovat rozsáhlé investice do sítí a také kapacity na práci s vysílaným obsahem.
“Poskytovatelé IPTV by si měli uvědomit, že vyjednávání o obsahu vysílání jsou choulostivá a že je to podnikání, které zabírá čas,” uvedl Jill Finger Gibson, ředitel průzkumu European Consumer Multiplay Services. Vyjednávání podle něj mohou trvat déle, než si dodavatelé internetového vysílání mohou představovat.
IDC je také přesvědčena, že infrastruktura IPTV dodatečně poskytne také zázemí domácímu videu a internetovým komunitám. Popularita společností jako YouTube a Myspace.com ukázala, že spotřebitelé uchopili domácí video jako prostředek komunikace i zábavy. Nárůst všech těchto služeb se tedy dá očekávat.
V České republice zatím službu IPTV nabízí pouze Telefónica O2, a to teprve od září letošního roku. Další telekomunikační operátoři, Volný a Radiokomunikace, chystají spuštění služby podle Factum Invenio začátkem příštího roku.
Příjem televizního vysílání přes internet je v Česku stále málo známý. Mezi uživatele internetové televize patří lidé ve věku 21 až 40 let se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. O pořízení této služby podle výzkumu uvažuje devět procent lidí. Čtvrtina populace již o této službě slyšela, ale nemá pocit, že by jí potřebovala používat.

×

MaM : Hlavní je, že český internet nezívá nudou

Starší článek

Večerní podíl Novy byl v říjnu nejvyšší za posledních 20 měsíců

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více