Trh internetové TV v západní Evropě vzroste do roku 2010 osmkrát

27. 11. 2006 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Trh internetové televize IPTV do roku 2010 vzroste v západní Evropě 8,6krát. Zatímco letošní tržby se odhadují na 500 milionů dolarů, v roce 2010 to bude již 4,3 miliardy. Roční míra růstu tak dosáhne 71 procent, uvedl portál IT Facts s odvoláním na studii průzkumové agentury IDC.
Zájem o internetovou televizi je nyní v západní Evropě velký, v regionu je již přes 30 firem, které ji poskytují. Do konce letošního roku bude IPTV k dispozici téměř v každé zemi v regionu. Nyní má v regionu přístup na internetovou televizi jedno procento domácností; v Česku je to podle průzkumu společnosti Factum Invenio jedno procento obyvatel.
IDC předpovídá, že v roce 2010 bude v západní Evropě sledovat televizi přes internet již 11 procent domácností. Nejvíce se na tomto růstu budou podílet Francie, Itálie a Španělsko, kde není trh placené televize tak rozvinutý jako v jiných zemích západní Evropy.
Internetová televize podle IDC zajistí společnostem, které ji nabídnou, výrazný nový zdroj příjmů. Agentura ale zároveň připomíná, že IPTV bude potřebovat rozsáhlé investice do sítí a také kapacity na práci s vysílaným obsahem.
„Poskytovatelé IPTV by si měli uvědomit, že vyjednávání o obsahu vysílání jsou choulostivá a že je to podnikání, které zabírá čas,“ uvedl Jill Finger Gibson, ředitel průzkumu European Consumer Multiplay Services. Vyjednávání podle něj mohou trvat déle, než si dodavatelé internetového vysílání mohou představovat.
IDC je také přesvědčena, že infrastruktura IPTV dodatečně poskytne také zázemí domácímu videu a internetovým komunitám. Popularita společností jako YouTube a Myspace.com ukázala, že spotřebitelé uchopili domácí video jako prostředek komunikace i zábavy. Nárůst všech těchto služeb se tedy dá očekávat.
V České republice zatím službu IPTV nabízí pouze Telefónica O2, a to teprve od září letošního roku. Další telekomunikační operátoři, Volný a Radiokomunikace, chystají spuštění služby podle Factum Invenio začátkem příštího roku.
Příjem televizního vysílání přes internet je v Česku stále málo známý. Mezi uživatele internetové televize patří lidé ve věku 21 až 40 let se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. O pořízení této služby podle výzkumu uvažuje devět procent lidí. Čtvrtina populace již o této službě slyšela, ale nemá pocit, že by jí potřebovala používat.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.