Textaři proti Santovi
Klub českých textařů (CCC) upozorňuje na množství vánočních kampaní, které nesmyslně používají figurky Santa Clause. Podle klubu by měly Vánoce patřit Ježíškovi a dalším tradičním symbolům. Iniciátorem kampaně proti Santa Clausovi, již představuje vizuál Panny Marie s malým Santa Clausem u prsu a internetová stránka www.anti-santa.cz, je textař na volné noze David König. Klub se tak snaží rozpoutat diskusi na toto téma mezi marketingovými manažery, tvůrci reklamy i laickou veřejností. Impulsem k tažení proti americkému symbolu Vánoc byla kniha Vánoce se sněhulákem nakladatelství Svojtka&Co. V tomto ilustrovaném leporelu je kreslená postava Santa Clause nazývána Ježíšek. “Pokud máme o českých Vánocích své představy, musíme si je prosadit. Nečekejme, že si manažer nadnárodní sítě bude dobrovolně komplikovat život českými tradicemi,” říká předseda CCC Petr Voborský, jinak kreativní ředitel agentury 1. pozitivní.