Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Švédská SVT smí vybírat poplatky za veřejné vysílání programu

Redakce MAM8. 11. 2006

Švédská veřejnoprávní televize SVT smí vybírat poplatky od těch, kdo její programy předvádějí na veřejnost většímu počtu diváků. Zpoplatnění, které SVT povolila švédská vláda, se tak dotkne například sportovních barů při přenášení sportovních přenosů z velkých domácích i mezinárodních akcí.
Velký spor na dané téma se ve Švédsku rozpoutal před letošním mistrovstvím světa v kopané, které v zemi tří korunek společně přenášely veřejnoprávní SVT a soukromá stanice TV 4. Obě chtěly za vysílání fotbalových utkání na veřejných místech vybírat poplatky, avšak tehdejší sociálnědemokratická vláda takovou možnost zamítla.
Nynější pravicová vládní koalice však není proti přídavným poplatkům, a to ani přesto, že i sportovní bary a restaurace musí tak jako všichni platit pravidelnou televizní a rozhlasovou licenci. Chystaná úprava zákona má jasně rozlišit mezi vysíláním pro vlastní potřebu, na něž má platič licence automaticky právo, a přenášením programů za jinými, tedy i komerčními účely. Zákon ovšem televizní společnosti nabádá k rozvaze a k pečlivé úvaze, za jaké programy budou úhradu od veřejných provozovatelů nárokovat. Nároky by totiž neměly ohrozit “hodnověrnost a legitimitu” těchto institucí.
Zástupci veřejnoprávní televize změnu vítají a ujišťují, že “přehánění” při vymáhání poplatků ze strany SVT nehrozí. “Naší ambicí nikdy nebylo nutit k platbám za cokoli například malé pizzerie nebo obchody, kde se prodávají televize,” uvedl k tomu zástupce SVT Jan-Olof Gurinder. “Platby se však týkají především velkých provozoven a nákladných mezinárodních akcí,” dodal.
Proti zpoplatnění se však kategoricky staví majitelé švédských restaurací a hotelů. “I ti, kdo sedí v baru a dívají se na fotbal, přece doma své televizní licence zaplatili a nyní budou muset platit dvakrát,” řekl k tomu ředitel sdružení podnikatelů v hotelové a restaurační branži Mats Hulth. Majitelé podniků přitom podle něj nemají při kvalifikačních utkáních a velkých, především fotbalových akcích, na vybranou. Chtějí-li udržet hosty, televizi zapnout musí, neboť jinak budou mít prázdno. A nové zvýšené poplatky budou hradit zdražením vlastního zboží a služeb, tedy výběrem od návštěvníků. “Kdyby tito lidé seděli ve svých bytech, dívali by se zdarma. Setkají-li se s ostatními, zaplatí tak za to samé nepochopitelně ještě jednou,” protestoval Hulth.
Konkrétní seznam zpoplatněných pořadů bude podle SVT teprve vypracován s ohledem na složité vazby v otázce autorských práv.
V České republice platí provozovatelé restauračních zařízení ze zákona poplatky za televizory. Pokud chtějí vysílat například právě velké sportovní události z nabídky programů ČT, musí od televize získat povolení pro veřejnou produkci jejích programů. Například před letošním fotbalovým mistrovstvím si mohli od ČT pořídit povolení pro veřejnou produkcí jejích programů až do konce roku za 1500 korun.

×

ČT se zaměří na majitele dekódovacích karet

Starší článek

Němci a Poláci vedou “válku vtipů”

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více