Studenti zlínské univerzity si v praxi zkusí nový způsob reklamy
Studenti zlínské Univerzity Tomáše Bati si v praxi vyzkouší nový způsob komunikační kampaně. Na vybraných vysokých školách budou pomocí takzvané guerilla reklamy propagovat listopadový multimediální festival Mixer. Pořadatelé festivalu v pondělí obsadí vybrané vysoké umělecké školy v Praze, Brně a ve Zlíně a označkují nábytek nálepkami ve tvaru loga festivalu. Sdělila to manažerka projektu Michaela Balarinová.
Festival Mixer je projektem vyučovacího předmětu Komunikační agentura, ve kterém si studenti zlínské fakulty multimediálních komunikací ověří teoretické poznatky v praxi. Během přípravy se musí vypořádat nejen s kompletním zajištěním festivalu, ale také navrhnout a realizovat komunikační kampaň. Letos se vedle klasických médií rozhodli i pro takzvaný guerilla marketing, který podle odborníků kreativním přístupem směřuje k rychlému a viditelnému výsledku za použití minimálních nákladů.
Právě náklady na kampaň vedly studenty a zároveň organizátory festivalu k nápadu na přepadové kampaně s vtipně otextovanými takzvanými woblery. Woblery představují malý kulatý plakátek s logem festivalu, který je umístěn na pružném proužku, popsala nový způsob propagace organizátorka Renata Mánková. Text na woblerech má studenty vizuálních oborů přimět k zamyšlení nad designem objektu, zhodnotit jej formou možností uvedených na wobleru, a tím navodit zájem o festival.
Tento způsob propagace zná většina lidí například ze supermarketů, kde je jejich cílem upoutat pozornost zákazníků. Stejně přemýšlel i autor kampaně Ladislav Bureš, který je autorem textu na nálepkách. “Uvědomujeme si, jak je těžké zacílit na současné studenty, zvláště ty z multimediálních oborů. Proto jsme zvolili tuto netradiční formu komunikace,” dodal organizátor Jiří Vedral.
Letošní, v pořadí již čtvrtý ročník festivalu, se ve Zlíně uskuteční od 20. listopadu. Oproti minulům ročníkům zaznamenal mnoho změn. Nejvýznamnější je změna statutu festivalu z filmového na multimediální. Čtyřdenní přehlídka originálním způsobem prezentuje výsledky tvorby studentů a zároveň vysvětluje pojem multimédia.