Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) s právnickou společností Garde-Eps podaly žalobu na nízkonákladové aerolinky SkyEurope. Předmětem řízení bude reklamní kampaň SkyEurope, ve které inzeruje letenky za mínus deset korun, a neuvádí přitom další poplatky spojené s koupí letenky. Právníci a SOS považují za porušení zákona praxi, která spočívá v rozdělení cestovného do několika položek (cena letu, letištní poplatky, poplatek za použití platební karty) a následnou reklamu opřenou pouze o jednu z těchto položek. Inzerované ceny letenek a skutečné ceny, za které je možné lety koupit, se tak podle tiskové zprávy sdružení hrubě liší. Podle marketing executive SkyEurope pro ČR Lucie Gocníkové obchodní inspekce žádné nedostatky v kampani neshledala. Stížností se však bude zabývat také arbitrážní komise Rady pro reklamu. Podle jejího výkonného ředitele Pavla Kurýla je inzerce záporné ceny sama o sobě spornou záležitostí. Rada pro reklamu řešila také stížnost ČSA na kampaň Čas pro změnu, v níž SkyEurope použila stejný font, jaký má logo ČSA. Tato stížnost však byla zamítnuta. Jak dále Lucie Gocníková pro M&M uvedla, „SkyEurope se stala terčem žaloby kvůli intenzivnímu a agresivnímu marketingu, a nikoli proto, že neuvádí ceny letenek s poplatky – stejně jako to dělají všichni ostatní dopravci“.
-Martina Trymlová-