Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Radiokomunikace: Inverze ruší TV vysílání na 15 % území

Redakce MAM29. 11. 2006

Až na 15 procentech území České republiky mají lidé v současné době zhoršený příjem televizního vysílání. Týká se to zejména severozápadní části republiky, Ústeckého, Plzeňského a Karlovarského kraje a vysílače Klínovec, z něhož na sedmém kanále vysílá Nova; v části území jsou pak problémy s naladěním ČT1. Důvodem nejsou technické závady na vysílačích, ale dlouhodobá teplotní inverze, sdělil mluvčí Radiokomunikací Pavel Kočiš.
Za inverzních podmínek podle Kočiše vzniká takzvaný dálkový příjem. Teplotní inverze způsobuje, že se nadprůměrně šíří elektromagnetické vlny. “Jindy kvalitní signál TV vysílačů a převaděčů je tak rušen vysíláním buď ze sousedních států nebo z českých vysílačů vzdálených někdy až stovky kilometrů,” uvedl Kočiš. Inverzní počasí má podle současných předpovědí trvat až do středy příštího týdne, dodal Kočiš.
Poznamenal, že dispečink Radiokomunikací je v těchto dnech zavalen dotazy a stížnostmi rozhořčených diváků, kteří mají rušený příjem TV. Pomoci jim ale firma podle Kočiše nemůže. “Po technické stránce bohužel nedokážeme s přírodními zákony nic dělat. Vysíláme v souladu se všemi normami a předpisy, a nemůžeme proto například krátkodobě zvýšit výkon jednotlivých vysílačů tak, aby překryly cizí signály,” uvedl ředitel úseku vysílacích služeb Martin Roztočil.
Podle Roztočila je ale současná situace poměrně lepší v porovnání s prosincem 2004, kdy inverze znemožnila příjem TV vysílání až na polovině území České republiky.

×

Hrubé výdaje na předvánoční reklamu letos vzrostou až o 15 %

Starší článek

Navrcholu.cz: Našeptávač ovlivňuje výsledky vyhledávání

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více