Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Průměrný Čech letos za dárky utratí téměř 8000 Kč

Redakce MAM22. 11. 2006

Průměrný Čech letos za vánoční dárky utratí téměř 8000 korun a na Štědrý den jimi obdaruje šest až sedm lidí. Vyplývá to z říjnového průzkumu agentury Respond & Co, ve kterém zhruba 40 procent dotazovaných lidí uvedlo, že letos za vánoční dárky utratí více peněz než loni. Přibližně stejné množství účastníků průzkumu ale hodlá do vánočních dárků investovat méně finančních prostředků.
Ondrej Gažík ze společnosti Respond & Co řekl, že podle průzkumu se letošní výdaje obyvatel ČR za vánoční dárky budou v průměru pohybovat kolem 7735 korun. “Maximální hodnotou, kterou jsou Češi ochotni za vánoční dárky utratit, byla (v průzkumu) částka 60.000 korun. Minimální částka je pak 200 korun,” uvedl Gažík. Nejpočetnější skupinou byli v průzkumu lidé, kteří letos za dárky pro své blízké vydají 5000 korun (16,4 procenta respondentů).
Mezi nejčastější vánoční dárky bude patřit oblečení a obuv, jejichž nákup letos plánuje 36,3 procenta účastníků průzkumu. “Na druhém místě z hlediska preference vánočních dárků skončila kosmetika a drogistické zboží. Tento sortiment uvádělo 30,5 procenta respondentů. Na třetím místě se umístily hračky, které zmínilo 15,3 procenta oslovených respondentů,” podotkl Gažík. Zhruba pětina lidí ale na konci října ještě nevěděla, čím své blízké na Štědrý den obdarují.
Hlavní vánoční nákupy v tuzemských obchodech totiž letos vypuknou až v prosinci. Podle průzkumu agentury Respond & Co hodlá v prosinci nakupovat vánoční dárky téměř polovina Čechů. Zhruba třetina respondentů pak uvedla, že nákup vánočních dárků provede již v listopadu. “To znamená, že tři čtvrtiny respondentů realizují nákup vánočních dárků v průběhu listopadu a prosince,” řekl Gažík.
První obchody začaly letos vánoční zboží prodávat již v polovině října a největší nápor zákazníků očekávají těsně před vánočními svátky. Vánoce jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce. Češi letos za nákupy v předvánočním období zřejmě opět utratí rekordní množství peněz. V pokladnách obchodníků může v závěru roku podle odhadu analytika společnosti Next Finance Vladimíra Pikory skončit až 250 miliard korun, což by bylo o pět procent více než loni. Vyšší výdaje si domácnosti mohou dovolit díky rostoucím mzdám, nižší nezaměstnanosti a také snadnější dostupnosti spotřebitelských úvěrů.

×

Bond ovládl kina, více vynáší v Evropě

Starší článek

Spam tvoří téměř tři čtvrtiny e-mailů v ČR

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více