Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Příjmy ČT z reklamy podle jejího odhadu klesnou o 26 procent

Redakce MAM29. 11. 2006

Příjmy České televize z vysílání reklamy by v příštím roce měly klesnout o zhruba o 26 procent. Tvrdí to mluvčí ČT Martin Krafl. Od ledna se snižuje čas vyhrazený pro vysílání reklam na ČT ze současného procenta z celého vysílacího času na polovinu. Zároveň však stoupne výše koncesionářského poplatku.
Rozpočet ČT na letošní rok předpokládá příjem z reklamy 1,049 miliardy korun. Vycházejíc z této částky by pokles příjmů v příštím roce činil zhruba 270 milionů. Na částku ale bude mít vliv i inflace i zdražení reklamního času na ČT, které by mělo podle dostupných informací v průměru dosáhnout 15 procent. Přesnou částku ČT na dotaz ČTK neuvedla.
To, že příjmy z reklamy klesnou jen o čtvrtinu ve srovnání s polovičním poklesem času vyhrazeného pro reklamu, je dáno tím, že povolených půl procenta vysílacího času pro spoty ČT využije zejména v hlavním večerním čase (označovaném jako prime time), který také přináší ČT nejvyšší příjmy z odvysílané reklamy. Reklamy tak zmizí z méně sledovaných časů, které takové příjmy nevykazovaly.
V příštím roce klesne čas vyhrazený pro reklamu na ČT, ale zároveň se zvýší koncesionářský poplatek o dvacetikorunu na 120 korun měsíčně. To při počtu zhruba 3,2 milionu koncesionářů znamená nárůst příjmů z poplatků o necelých 800 milionů korun ročně. “Ke zvýšení poplatku chystáme kampaň s TV spoty, rozjedeme ji 4. prosince,” uvedl Krafl.
Procento vysílacího času znamená, že ČT1 mohla stejně jako ČT2 vysílat 14 minut a 24 vteřin reklamy denně. Od ledna to bude pro každý program polovina, přičemž televize může stále přesouvat reklamu z ČT2 na sledovanější ČT1.
Krafl neuvedl, zda denní úbytek čtvrthodiny ve vysílání nyní určené reklamám je jedním z důvodů údajného prodloužení Událostí a posun jejich začátku na 19:00 v příštím roce, o kterém se nyní píše v médiích. Své plány na rok 2007 hodlá ČT podle Krafla představit za dva týdny, kdy se zveřejní konečná varianta. “V tuto chvíli je rozhodnuto. Jak, to se lidé dozví 14. prosince a pak také ze spotové kampaně z obrazovky, která se v ČT v první dekádě prosince objeví,” podotkl.
V loňském roce získala ČT podle Zprávy o hospodaření ČT v roce 2005 z vysílání klasické reklamy 1,04 miliardy korun. V rámci reklamních bloků odvysílaných na ČT se loni objevilo celkem 189 inzerentů. Nejvýznamnějšími klienty v oblasti klasické reklamy se v roce 2005 staly společnosti Bongrain, Danone a ČSOB.
Na televizní reklamní trh letos podle dřívějších odhadů mediální agentury ARBOmedia zamíří 8,75 miliardy korun, největší část na Novu, menší na Primu, přes miliardu pak na ČT.
Nova hodlá v příštím roce zdražit cenu svého reklamního času. “Z porovnání cen roku 2006 a 2007 v cílové skupině dospělých starších 15 let jasně vyplývá, že meziroční navýšení by mělo dosáhnout v průměru 15 procent,” uvedl již dříve generální ředitel televize Petr Dvořák.
Zadavatelé se obávali, že i vinou snížení reklamního času na ČT a následným vznikem jakéhosi duopolu Novy a Primy na trhu s TV reklamou porostou ceny na Nově více, a to o 25 až 30 procent. O kolik zdraží Prima, není podle dostupných informací zatím jasné; psalo se o 25 procentech, ale otázkou je, jak se mimo jiné projeví nižší podíly na sledovanosti Primy v posledních týdnech.

×

Kampaň bank na kreditní karty sílí

Starší článek

ÚOHS má nový spot

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více