Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Podíl zemské analogové TV v ČR byl pátý nejvyšší z 27 zemí Evropy

Redakce MAM21. 11. 2006

Podíl domácností v České republice, v nichž lidé sledují TV programy prostřednictvím zemského analogového vysílání, byl loni pátý nejvyšší z 25 členských zemí Evropské unie a Bulharska a Rumunska. Vyplývá to z odhadů společnosti Dataxis, které na svých stránkách zveřejnila Evropská komise. Nejvyšší podíl analogové TV je v Řecku a na Kypru, nejmenší pak v Belgii a Nizozemsku.
Podle odhadů Dataxisu se na televizi prostřednictvím zemského analogového vysílání ke konci loňského září dívalo 65 českých domácností ze sta, což je stejně jako ke konci roku 2004. Ze zemí bývalého východního bloku zaujímá ČR třetí místo za Litvou (73,1 procenta) a Lotyšskem (69,9 procenta) a před Rumunskem (62,6 procenta) a Polskem (60,8 procenta). Nejmenší podíl z deseti bývalých socialistických zemí zastoupených ve studii má Maďarsko, kde analogovou zemskou TV sleduje třetina domácností.
“Z hlavních parametrů je patrná rozdílná výchozí pozice při přechodu na digitální vysílání,” uvedl národní koordinátor pro digitální vysílání Zdeněk Duspiva na serveru www.ceska-media.cz. Současné analogové zemské vysílání bude postupně podle dohody členů EU zcela nahrazeno digitálním. EU doporučuje pro vypnutí posledního analogového vysílače rok 2012.
S digitalizací postupují i sousedé České republiky, ale například podíl domácností v Rakousku a Německu je výrazně nižší než v ČR. V Rakousku se tak s přechodem na digitální zemskou TV (zkráceně DVB-T) bude muset vyrovnat jen 11,3 procenta domácností, v Německu pak dokonce jen devět ze sta.
Nejmenší podíl domácností s analogovou zemskou TV má Belgie (1,4 procenta), Nizozemsko (2,8 procenta) a právě Německo. Belgie a Nizozemsko jsou naopak v čele rozšíření kabelových sítí, v Belgii na ně bylo připojeno 90,8 procenta domácností, v Nizozemsku zhruba o tři procentní body méně. Satelitního připojení k TV nejvíce využívají v Rakousku (48,8 procenta domácností), v Německu (35,6 procenta) a ve Velké Británii (32,4 procenta).
Co se týče dalších způsobů přijímání televize českými domácnostmi, ve srovnání s koncem roku 2004 zůstal zachován podíl domácností s připojením na satelit i kabelové sítě, vyplývá z Dataxisu. Počet domácností využívajících satelit vzrostl mezi těmito dvěma sledovanými časy o šest tisícovek na 574.000, počet domácností s kabelovou TV zůstal podle studie stejný, tedy 860 000.

×

Seznam inovoval hry.cz

Starší článek

ÚOHS: Nový typ lahví u velkých značek nepoškozuje menší pivovary

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více