Pilsner Urquell sází v marketingové strategii na fotografii

1. 11. 2006 09:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Plzeňské pivo známé v zahraničí pod značkou Pilsner Urquell se vlastník pivovaru, jihoafrická společnost SABMiller, rozhodl v rámci celosvětové marketingové podpory spojit s fotografií. Hodlá tak tuto značku odlišit od ostatních piv využívajících k propagaci především sport. „Jde o sponzorství, které souhlasí se životním stylem našich spotřebitelů,“ řekla v New Yorku mezinárodní marketingová ředitelka značky Pilsner Urquell Petra Biskupová.
Podobnou strategii zvolil už před téměř deseti lety jeden z největších světových konkurentů plzeňské značky, belgický producent piva Stella Artois, který se soustředí na film. „Fotografie je podobný obor, v němž značka piva může uspět,“ řekla Biskupová.
V rámci podpory fotografické tvorby sponzoruje Pilsner Urquell letos poprvé mezinárodní fotografickou soutěž International Photography Awards a udílení cen Lucie Awards. Výsledky soutěže byly v noci na dnešek vyhlášené v New Yorku.
Značka Pilsner Urquell, která se prodává ve více než 50 zemích světa, je jednou z vlajkových lodí koncernu. „Nikoli ve smyslu největších objemů, ale toho, co značka představuje ve světě pivovarnictví,“ řekla Biskupová, která působí v londýnském ústředí SABMiller.
„Experty je Pilsner Urquell považován za absolutní jedničku, za základ toho, k čemu se ostatní piva přirovnávají. Je to naše pýcha, kterou chceme všude ve světě vystavovat a ukazovat, jak má pivo chutnat, jak má vypadat, jak má být značka autentická a jakou má mít historii,“ uvedla. Pomoci k tomu má i světový projekt výchovy výčepních piva Pilsner Urguell koncipovaný jako soutěž, jejíž výsledky byly v noci na dnešek rovněž vyhlášené v New Yorku.
Mimo Českou republiku se nyní prodává 700 000 hektolitrů piva značky Pilsner Urquell ročně, na domácím trhu pak milion hektolitrů. V následujících třech letech chce společnost podle Biskupové export i domácí spotřebu piva této značky zvýšit na 1,3 milionu hektolitrů.
Plzeňský Pivovar se při vývozu Pilsner Urquell hodlá soustředit především na Spojené státy, Británii, Německo a Jižní Afriku, řekl v New Yorku generální ředitel Plzeňského Prazdroje Mike Short. Největší odbytiště je v Německu, kde je Pilsner Urquell nejsilnější importovanou značkou piva. „Máme velmi ambiciózní plány na rozvoj světového prodeje,“ dodal Short.
V soutěži International Photography Awards stříbrnou sošku Lucie, pro niž byla inspirací jedna z fotografií českého fotografa Františka Drtikola, převzaly dvě desítky umělců, dokumentaristů, fotoreportérů, fotografických vizionářů, editorů či vydavatelů. Lucie za celoživotní dílo připadla šestadevadesátiletému francouzskému tvůrci Willymu Ronisovi a fotografem roku se stal Němec žijící v Kalifornii Gerd Ludwig.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.