Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Odpůrcům osobních průkazů prošla reklama s motivem Hitlera

Redakce MAM30. 11. 2006

Odpůrcům zavedení osobních průkazů v Británii prošla reklama, na níž je podobizna premiéra Tonyho Blaira s hitlerovským knírkem v podobě čárového kódu. Navzdory stížnostem rada pro reklamu rozhodla, že fotografie je přípustná.
Británie a další anglosaské země tradičně nemají povinné osobní identifikační dokumenty. V Británii byly naposledy zavedeny jako zvláštní opatření během druhé světové války. Blair je nyní prosazuje z celé řady důvodů, například jako součást boje proti terorismu nebo proti nelegálnímu přistěhovalectví. Mnoho Britů je proti.
Organizace NO2ID (Ne identifikačním průkazům) zaplatila tiskovou kampaň, na níž byla podobizna Blaira, který měl na horním rtu čárový kód ve tvaru Hitlerova knírku. Na inzerátu byl text: “Osobní průkazy už v Evropě dobře fungovaly.”
Někteří čtenáři si stěžovali, že tyto inzeráty jsou urážlivé. Organizace NO2ID se hájila tím, že nesrovnává Blaira s Hitlerem na osobní úrovni, ale na úrovni politiky. Připustila, že měla v úmyslu Blaira urazit, ale že urážka politika se podle ní sotva může někoho skutečně dotknout. Rada pro reklamu souhlasila, že inzerát pro některé čtenáře může být nevkusný, ale jeho smyslem je politické poselství, a proto nemusí být stažen.

×

Večerní podíl Novy pod 50 %

Starší článek

Obchodníci před Vánocemi prodlužují otevírací dobu prodejen

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více