Odpůrcům osobních průkazů prošla reklama s motivem Hitlera

30. 11. 2006 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Odpůrcům zavedení osobních průkazů v Británii prošla reklama, na níž je podobizna premiéra Tonyho Blaira s hitlerovským knírkem v podobě čárového kódu. Navzdory stížnostem rada pro reklamu rozhodla, že fotografie je přípustná.
Británie a další anglosaské země tradičně nemají povinné osobní identifikační dokumenty. V Británii byly naposledy zavedeny jako zvláštní opatření během druhé světové války. Blair je nyní prosazuje z celé řady důvodů, například jako součást boje proti terorismu nebo proti nelegálnímu přistěhovalectví. Mnoho Britů je proti.
Organizace NO2ID (Ne identifikačním průkazům) zaplatila tiskovou kampaň, na níž byla podobizna Blaira, který měl na horním rtu čárový kód ve tvaru Hitlerova knírku. Na inzerátu byl text: „Osobní průkazy už v Evropě dobře fungovaly.“
Někteří čtenáři si stěžovali, že tyto inzeráty jsou urážlivé. Organizace NO2ID se hájila tím, že nesrovnává Blaira s Hitlerem na osobní úrovni, ale na úrovni politiky. Připustila, že měla v úmyslu Blaira urazit, ale že urážka politika se podle ní sotva může někoho skutečně dotknout. Rada pro reklamu souhlasila, že inzerát pro některé čtenáře může být nevkusný, ale jeho smyslem je politické poselství, a proto nemusí být stažen.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.