Obchody v Evropě se do roku 2007 rozšíří na 107 milionů m2

2. 11. 2006 09:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V letošním a příštím roce by mělo být po celé Evropě otevřeno rekordních 13,8 milionu metrů čtverečních nových nákupních zón. Celkový počet hrubé pronajímatelné plochy v nákupních centrech by tak měl ke konci roku 2007 dosáhnout 107 milionů metrů čtverečních. Uvedla to společnost Cushman&Wakefield, která je světovou poradenskou firmou v oboru realit.
„Překročení hranice 100 milionů metrů čtverečních bude historickým mezníkem v maloobchodním segmentu, neboť obchodní centra se postupně stala jedním z klíčových aspektů života v Evropě,“ uvedl Martin Žížala z pražské pobočky C&W.
Největší rozšíření celkové plochy nákupních center, jejichž provoz má být zahájen mezi červencem 2006 a prosincem 2007, by mělo zaznamenat Rusko následované Polskem a Itálií. Podle odhadu má být v Rusku v letošním druhém pololetí a během roku 2007 otevřeno 1,5 milionu m2 nových nákupních zón. Mezi nejaktivnější firmy patří Ikea, která během posledního letošního čtvrtletí plánuje na ruském trhu otevřít pět obřích nákupních center.
Druhý nejvýraznější nárůst obchodní plochy by měl nastat v Polsku. „Téměř každé významnější polské město bude mít do konce roku 2007 svou obchodní zónu moderního formátu,“ podotkl Piotr Kaszynski z polské divize C&W. V příštím roce se pak očekává mohutnější výstavba nových obchodních center rovněž ve středních a menších městech.
Pravděpodobně nejvyšší procentuální nárůst nákupní plochy čeká Bulharsko a Rumunsko. V Bulharsku se má v letošním a příštím roce otevřít 98 000 m2 nových obchodních center na trhu odpovídajícímu 7,5 milionu obyvatel. Rumunsko s 22 miliony obyvatel počítá s otevřením 470 000 m2 nákupních zón.
„Rozvíjející se trhy ve střední a východní Evropě zaznamenávají nejvyšší nárůst z hlediska nově pronajímatelné plochy, zatímco na vyspělejších trzích v západní Evropě lze pozorovat vyšší úroveň developerských aktivit,“ poznamenal ředitel C&W pro nákupní centra v Evropě Boris van Haare Heijmeijer. Developeři se podle něj na západních trzích více zaměřují na proměnu samotného pojetí nákupních center, tak jak se utváří požadavky obchodníků a spotřebitelů.
Společnosti Cushman&Wakefield patří 195 kanceláří v 55 zemích světa. Majitelům nemovitostí, nájemcům a investorům nabízí poradenství při nakládání s nemovitostmi. Celosvětově dává práci víc než 11 000 odborníkům. Firma vznikla v roce 1917. Na český trh vstoupila v roce 1993 a v současnosti v pražské pobočce zaměstnává 70 lidí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.