Obchodníci před Vánocemi prodlužují otevírací dobu prodejen

30. 11. 2006 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obchodní řetězce před vánočními svátky prodlužují otevírací dobu ve svých prodejnách, z nichž některé nyní mají nově otevřeno i non-stop. Na noční nakupování totiž podle obchodníků vyráží stále více Čechů, kteří kvůli pracovnímu vytížení či rodinným povinnostem mají přes den málo volného času. Obchodníci proto v předvánočním období, které je nejsilnějším v roce, nechtějí o tyto zákazníky přijít.
Například společnost Tesco Stores ČR v těchto dnech rozšiřuje počet svých obchodů, které mají nepřetržitou otevírací dobu. Non-stop provoz Tesco ve čtvrtek a v pátek zavede v osmi hypermarketech, které letos v létě převzalo od společnosti Carrefour. Mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková dnes ČTK řekla, že o prodloužení otevírací doby si v anketě řekli zákazníci těchto obchodů. Kdykoli během dne či noci tak budou moci lidé nakupovat již v 29 prodejnách Tesco.
V předvánočním období obliba nočního nakupování podle Matouškové výrazně roste. „Mezi nejčastěji nakupovanými výrobky již nefigurují pouze potraviny, ale také nepotravinové zboží, které slouží jako dárek blízkým přátelům či příbuzným,“ uvedla. Češi v noci často nakupují například televizory, interaktivní hračky či DVD přehrávače.
O dvě hodiny nedávno prodloužily otevírací dobu obchodní domy s nábytkem a bytovými doplňky Ikea v Praze, Brně a Ostravě. Dříve zavíraly v osm hodin večer a nyní v nich lidé mohou nakupovat do 22:00, na což zákazníky upozorňuje i masivní reklamní kampaň. „Zjistili jsme, že hodně lidí nechce nakupovat o víkendu a ve všední den na to zase nemají čas. Dostali jsme na toto téma spoustu podnětů od zákazníků, proto jsme rozhodli prodloužit otevírací dobu do deseti hodin večer,“ řekl Ondřej Kraus z Ikea ČR.
Podle Evy Williams ze společnosti Tesco si noční nakupování oblíbili zejména vytížení lidé, kteří chtějí nakoupit rychle a v klidu. „Z našich průzkumů vyplývá, že noční nakupování využívají zejména mladší ročníky, ať už se jedná o manažery, osoby s nepravidelnou pracovní dobou nebo vytížené rodiče, kteří si chtějí své ratolesti maximálně užít, a na nákupy proto vyrážejí ve chvíli, kdy jejich děti už spí,“ uvedla.
Obchodníci mohou prodlužovat prodejní dobu díky tomu, že loni v Poslanecké sněmovně neprošel návrh na její omezení. Zákonodárci z řad ČSSD a KSČM chtěli zakázat noční prodej v supermarketech a prodej o státních svátcích, pro svůj návrh ale nezískali dostatečnou podporu.
Provozovatelé obchodních řetězců tehdy namítali, že by kvůli zákazu prodeje o státních svátcích a v noci obchody přišly o zákazníky a musely by propustit část zaměstnanců. „Díky zavedení 24 hodinové otevírací doby jsme (v osmi hypermarketech) vytvořili desítky nových pracovních příležitostí. Pracovní uplatnění u nás nalezli zejména pokladní a doplňovači zboží,“ upozornila Williams.
Přísnější podmínky dříve platily v sousedním Německu, kde obchody musely zavírat nejpozději ve 22:00. Nedávno ale získaly spolkové země pravomoc libovolně upravit otevírací dobu. Jedenáct z nich už oznámilo úmysl zcela ji ve všední den uvolnit.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení