Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Obchodní řetězce shání brigádníky

Redakce MAM23. 11. 2006

Obchodní řetězce shání před vánočními svátky stovky brigádníků, aby s jejich pomocí bez problémů zvládly očekávaný nápor zákazníků. Vánoce jsou totiž nejsilnějším prodejním obdobím v roce a případné zádrhely při doplňování zboží do regálů či odbavování zákazníků u pokladen by obchodníci mohli pocítit na svých tržbách. Poptávka po brigádnících je v některých regionech tak velká, že obchodníci lidem z jiných částí země nabízí například úhradu nákladů na ubytování.
Nábor brigádníků v těchto dnech zahájila například společnost Tesco Stores ČR, která v ČR provozuje šest obchodních domů, 43 hypermarketů, 29 supermarketů a šest čerpacích stanic. “Na Vánoce nestačí jen představit stovky novinek a nízké ceny, musíme také zajistit plynulý provoz našich obchodů, aby si zákazníci mohli vychutnat pohodové vánoční nákupy bez front a se stále plnými regály. Proto v tomto období již tradičně využíváme pomoci brigádníků,” řekla Eva Williamsová ze společnosti Tesco Stores ČR.
Brigádníky před Vánocemi bude ve zhruba 300 hypermarketech Hypernova a supermarketech Albert zaměstnávat také obchodní řetězec Ahold. “Brigádníky budeme najímat, protože o vánočních svátcích potřebujeme vystřídat naše zaměstnance, kteří jsou v tomto zimním období také častěji nemocní,” řekla mluvčí Aholdu Kateřina Pecinová. Dodala, že Ahold shání brigádníky hlavně k pokladnám a na doplňování zboží.
Obchodní řetězce si brigádníky předcházejí a nabízejí jim různé výhody. Například společnost Tesco mimopražským brigádníkům, kteří budou pracovat v obchodech v hlavním městě, zaplatí náklady na ubytování. Největší poptávka po brigádnících je totiž v pražských hypermarketech, a to na místa pokladních. “Právě pozice pokladních jsou v tomto období v roce klíčové. Chceme minimalizovat fronty a mít otevřen maximální možný počet pokladen,” podotkla Williamsová.
Obchodníci zatím přesně neví, kolik brigádníků budou v předvánočním období potřebovat. Například v síti obchodů Tesco činí průměrný podíl agenturní práce na celkových odpracovaných hodinách zhruba pět procent. “Na Vánoce ale vždy počet brigádníků roste, a to o více než 20 procent v porovnání s běžným prodejním obdobím v roce. Letos bude toto procento zřejmě ještě vyšší, jelikož se síť prodejen Tesco rozrostla,” uvedla mluvčí Tesco Stores ČR Jana Matoušková. Také podle Pecinové nelze přesně odhadnout, kolik Ahold v závěru roku zaměstná brigádníků. “Potřeba brigádníků se v každé naší prodejně liší,” podotkla Pecinová.
O předvánoční brigády v obchodech Tesco je mezi lidmi podle Matouškové rok od roku větší zájem. “Kromě studentů a důchodců jsou mezi brigádníky také lidé na rodičovské dovolené a všichni ti, kteří si chtějí přivydělat na vánoční dárky. Někteří z nich se do hypermarketů Tesco vrací opakovaně. Největší zájem je o pokladní, prodavače a doplňování zboží,” řekla Matoušková.
První obchody začaly letos vánoční zboží prodávat již v polovině října a největší nápor zákazníků očekávají těsně před vánočními svátky. Češi letos za nákupy v předvánočním období zřejmě opět utratí rekordní množství peněz. V pokladnách obchodníků může v závěru roku podle odhadu analytika společnosti Next Finance Vladimíra Pikory skončit až 250 miliard korun, což by bylo o pět procent více než loni. Vyšší výdaje si domácnosti mohou dovolit díky rostoucím mzdám, nižší nezaměstnanosti a také snadnější dostupnosti spotřebitelských úvěrů.

×

Podíl Primy klesl na letošní minimum

Starší článek

ČT zažaluje poslední neplatiče

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více