Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Noc reklamožroutů aneb Plaťte za sledování reklam

Redakce MAM10. 11. 2006

Když běží v televizi reklama, dvě třetiny Čechů automaticky přepínají na jiný program. Přesto v zemi existují nadšenci, kteří reklamy vyhledávají. A mají je rádi tak hodně, že jsou za jejich sledování ochotni platit stokoruny.
Právě jim je určena akce “Noc reklamožroutů”, která se dnes uskuteční v Praze. Jde o šestihodinový maratón reklamy, který divákům zaručí, že spoty na pivo, prací prášky či automobily nebudou přerušovány žádnými filmy.
“Těžko si můžete vymyslet větší marketingový nesmysl: někdo má platit za to, aby viděl reklamní spot,” říká o “hromadné konzumaci reklam” Jean-Marie Boursicot, organizátor projektu. Do tuzemska přivezl Noc reklamožroutů poprvé už před deseti lety, kdy ji uvedl ve spolupráci s reklamní agenturou Euro RSCG. Po pětileté přestávce se dnes akce vrací.
“Vstupenky byly tři týdny po zahájení prodeje kompletně vyprodané,” říká Petra Lamlová, manažerka Palace Media, mediálního zastupitelství sítě multikin Palace Cinemas, kde letošní ročník proběhne. Cena za sledování více než pěti set reklam z celého světa se pohybuje mezi 199 až 799 korunami.
“Zájem o show je velký a nedokážeme uspokojit každého zájemce. Určitě ji budeme příští rok rozšiřovat do dalších našich multikin v Praze a Brně,” dodává Lamlová.
Podle odborníků má noc plná reklam svou oblibu hlavně díky tomu, že český divák má ojedinělou příležitost srovnat tuzemskou tvorbu se zahraničními reklamami.
“S kreativní reklamou, která zaujme a pobaví se totiž na obrazovkách televize čeští diváci příliš často nesetkají,” dodává Martin Halaxa, kreativní ředitel reklamní agentury 6promotion.
Diváci letos uvidí například kolekci spotů z Jižní Koreje, ze států v okolí Středozemního moře, ale i charitativní spoty či gay reklamy.
Zhruba každou hodinu se objeví i česká reklama. “Pro tuzemské agentury je prestižní, když se jejich spot objeví v tomto pásmu,” říká Lucia Eggenhofferová z McCann Ericsson.
Výběr spotů však jednotlivé agentury nijak neovlivní. Celá dramaturgie je práce Jeana-Marii Boursicota. Ve své soukromé filmotéce má více než sedm tisíc reklam a každým rokem ji rozšiřuje o pětadvacet tisíc novinek. Ze svých “pokladů” tak každoročně sestaví zcela jiné představení. Jeho nejstarším “kouskem” je reklama na mýdlo, stará více než sto let.
Reklamní maratón pořádal poprvé už v roce 1981 v Paříži a tehdy byla v ceně zahrnuta i snídaně.
Kromě Čechů už letos reklamní maratón zhlédli diváci v Bahrajnu, Japonsku, Polsku a Rusku. Souběžně s Prahou se objeví také ve Varšavě a dále pokračuje například do Mexika, Belgie a Iráku.

Hospodářské noviny, 10.11. 2006, autor: Zuzana Luňáková

×

Delhaize prodá obchody Delvita a opustí Českou republiku

Starší článek

Na svatého Martina se bude pít Svatomartinské, ale také Bunžolé

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více