Noc reklamožroutů aneb Plaťte za sledování reklam

10. 11. 2006 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Když běží v televizi reklama, dvě třetiny Čechů automaticky přepínají na jiný program. Přesto v zemi existují nadšenci, kteří reklamy vyhledávají. A mají je rádi tak hodně, že jsou za jejich sledování ochotni platit stokoruny.
Právě jim je určena akce „Noc reklamožroutů“, která se dnes uskuteční v Praze. Jde o šestihodinový maratón reklamy, který divákům zaručí, že spoty na pivo, prací prášky či automobily nebudou přerušovány žádnými filmy.
„Těžko si můžete vymyslet větší marketingový nesmysl: někdo má platit za to, aby viděl reklamní spot,“ říká o „hromadné konzumaci reklam“ Jean-Marie Boursicot, organizátor projektu. Do tuzemska přivezl Noc reklamožroutů poprvé už před deseti lety, kdy ji uvedl ve spolupráci s reklamní agenturou Euro RSCG. Po pětileté přestávce se dnes akce vrací.
„Vstupenky byly tři týdny po zahájení prodeje kompletně vyprodané,“ říká Petra Lamlová, manažerka Palace Media, mediálního zastupitelství sítě multikin Palace Cinemas, kde letošní ročník proběhne. Cena za sledování více než pěti set reklam z celého světa se pohybuje mezi 199 až 799 korunami.
„Zájem o show je velký a nedokážeme uspokojit každého zájemce. Určitě ji budeme příští rok rozšiřovat do dalších našich multikin v Praze a Brně,“ dodává Lamlová.
Podle odborníků má noc plná reklam svou oblibu hlavně díky tomu, že český divák má ojedinělou příležitost srovnat tuzemskou tvorbu se zahraničními reklamami.
„S kreativní reklamou, která zaujme a pobaví se totiž na obrazovkách televize čeští diváci příliš často nesetkají,“ dodává Martin Halaxa, kreativní ředitel reklamní agentury 6promotion.
Diváci letos uvidí například kolekci spotů z Jižní Koreje, ze států v okolí Středozemního moře, ale i charitativní spoty či gay reklamy.
Zhruba každou hodinu se objeví i česká reklama. „Pro tuzemské agentury je prestižní, když se jejich spot objeví v tomto pásmu,“ říká Lucia Eggenhofferová z McCann Ericsson.
Výběr spotů však jednotlivé agentury nijak neovlivní. Celá dramaturgie je práce Jeana-Marii Boursicota. Ve své soukromé filmotéce má více než sedm tisíc reklam a každým rokem ji rozšiřuje o pětadvacet tisíc novinek. Ze svých „pokladů“ tak každoročně sestaví zcela jiné představení. Jeho nejstarším „kouskem“ je reklama na mýdlo, stará více než sto let.
Reklamní maratón pořádal poprvé už v roce 1981 v Paříži a tehdy byla v ceně zahrnuta i snídaně.
Kromě Čechů už letos reklamní maratón zhlédli diváci v Bahrajnu, Japonsku, Polsku a Rusku. Souběžně s Prahou se objeví také ve Varšavě a dále pokračuje například do Mexika, Belgie a Iráku.

Hospodářské noviny, 10.11. 2006, autor: Zuzana Luňáková

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.