Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Německé studie: Digitalizace změní obsahy informační nabídky

Redakce MAM7. 11. 2006

Pokračující digitalizace šíření rozhlasových a televizních signálů změní podle nejnovějších německých výzkumů v brzké době nejen využívání médií, ale také obsah. Digitalizace prý bude mít za následek i další úbytek televizních diváků.
Studii na téma Novinářství v digitálním mediálním světě vypracoval Thomas Schnedler z univerzity v Hamburku. Předpovídá čtyři tendence: Za prvé bude při výběru témat a jejich zpracování hrát větší roli emocionalita. S tím se pojí větší personalizace abstraktních problémů. Za druhé se mohou v důsledku nových technologií, jakými jsou mobily na příjem televizního vysílání, prosadit krátké formáty. Dominovat budou názorné a rychle pochopitelné informace a zábavné nabídky.
Někteří mediální odborníci se obávají, že poroste vliv reklamy. Za čtvrté se debatuje o tom, zda a kdy bude mít smysl do redakčních nabídek zařadit amatérské novinářské příspěvky. To se týká nejen komerčních stanic, ale také veřejnoprávních.
Mnozí z dotazovaných spatřují nebezpečí digitálního rozštěpení společnosti na informačně bohaté a diferencované uživatele a na zcela nenáročné. “Mnozí uživatelé se už nebudou namáhat hledat důležité informace u seriózních šiřitelů, ale uspokojí se se snadno vyhledatelnými, lehko srozumitelnými a personalizovanými,” soudí například ředitel veřejnoprávního rozhlasového a televizního vysílání v německé zemi Hesensku Helmut Reitze.
Podle jiného materiálu bude mít digitalizace za následek další úbytek televizních diváků. Lidé, kteří jsou technicky založeni, sledují televizi v průměru jen 120 minut denně, zatímco všeobecný průměr se pohybuje kolem 230 minut.
“Diváci postrádají napínavé nabídky a utíkají pryč,” usuzuje softwarový výrobce Buhl Data z výsledků studie TV2010, jejíž aktuální verze se dnes v Německu představila. Digitální televize sice funguje v zemi už několik let, ale dodnes se podle materiálu neobjevily žádné nové zásadní formáty nebo služby. Televize už není vůdčím médiem, ale jen jako jedno mezi mnohými v soutěži s internetem, DVD, knihami nebo tiskem.
Německo začalo plošně šířit digitální televizní signál v roce 2002, nejdříve asi pro pětimilionovou oblast Berlína a okolí. Do konce letošního roku bude moci DVB-T přijímat asi 70 procent domácností. V roce 1998 německá vláda vyhlásila záměr pokrýt celé území do roku 2010. Dnes se všeobecně předpokládá, že se tak stane už o několik let dříve. Analogové se už postupně odpojuje.

×

V Česku roste prodej biopotravin

Starší článek

IKEA otevře příští rok první obchod v Rumunsku

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Ogilvy

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více