Německé studie: Digitalizace změní obsahy informační nabídky
Pokračující digitalizace šíření rozhlasových a televizních signálů změní podle nejnovějších německých výzkumů v brzké době nejen využívání médií, ale také obsah. Digitalizace prý bude mít za následek i další úbytek televizních diváků.
Studii na téma Novinářství v digitálním mediálním světě vypracoval Thomas Schnedler z univerzity v Hamburku. Předpovídá čtyři tendence: Za prvé bude při výběru témat a jejich zpracování hrát větší roli emocionalita. S tím se pojí větší personalizace abstraktních problémů. Za druhé se mohou v důsledku nových technologií, jakými jsou mobily na příjem televizního vysílání, prosadit krátké formáty. Dominovat budou názorné a rychle pochopitelné informace a zábavné nabídky. Někteří mediální odborníci se obávají, že poroste vliv reklamy. Za čtvrté se debatuje o tom, zda a kdy bude mít smysl do redakčních nabídek zařadit amatérské novinářské příspěvky. To se týká nejen komerčních stanic, ale také veřejnoprávních. Mnozí z dotazovaných spatřují nebezpečí digitálního rozštěpení společnosti na informačně bohaté a diferencované uživatele a na zcela nenáročné.*