Náklad bezplatných deníků se ztrojnásobil
Náklad v tuzemsku vydávaných bezplatných deníků se letos oproti loňsku ztrojnásobil. Denně si tak lidé rozeberou téměř 770 000 výtisků deníků Metro, 24 hodin, Metropolitní expres a Kurýr. Tyto deníky přitom neubraly na nákladu klasických placených novin, ten naopak zhruba o procento stoupl na 1,6 milionu výtisků. Uvedli to zástupci vydavatelů na konferenci Forum Media 2006.
Deník Metro byl léta jediným deníkem zdarma na českém novinovém trhu. Loni na podzim se přidal Ringier se svým titulem 24 hodin, letos v dubnu pak i mediální skupina Mafra s Metropolitním expresem. Výtisky deníků je možné získat nejen v Praze, ale i v některých městech středních Čech. V dubnu začal vycházet i deník Kurýr.
Lidé si většinou bezplatné výtisky rozeberou ráno během méně než dvou hodin. Náklad, který se vrací vydavateli, se pohybuje mezi 0,5 a dvěma procenty.
Zatímco 24 hodin ani Metropolitní expres v nejbližší době podle svých zástupců nechystají expanzi z Prahy a nejbližšího okolí, Metro, které je již nyní dostupné ve 40 městech, se bude podle generálního ředitele Martina Konráda dále rozšiřovat do dalších měst. Metro bylo loni ziskové, konkurence čeká zisk až v dalších zhruba pěti letech.