Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Na svatého Martina se bude pít Svatomartinské, ale také Bunžolé

Redakce MAM10. 11. 2006

Nejdříve v sobotu 11. listopadu v 11:00, tedy na svatého Martina, si budou podle tradice moci všichni milovníci vína poprvé přiťuknout letošním mladým vínem. Ne všechna ale ponesou název Svatomartinské, někteří vinaři se odmítli spojit pod jednu značku Vinařského fondu a na trh dodají vína pod vlastními názvy. Nejoriginálnější název mají vína Vlastimila Bunžy z Bzence na Hodonínsku, svá mladá vína prodává po vzoru francouzského Beaujolais jako Bunžolé.
Samostatně pod značkou Veselé víno prodává mladé víno již osm let také vinařství Jiřího Horta ze Znojma. “Nejčastějším důvodem, proč část vinařů nepřevzala obnovenou tradici názvu mladých vín Svatomartinské, jsou již dříve zavedené vlastní značky,” řekla Vladimíra Mrázová z vinařství Sonberk. To také nabídne vlastní název Mladý muškát, je to ale proto, že odrůda Muškát moravský nepatří do kategorie Svatomartinských vín.
Značku Svatomartinské koupil před několika lety Vinařský fond a nabízí jej zdarma k užívání všem vinařům, kteří splní předepsané podmínky. Pod značkou Svatomartinské se může prodávat bílé víno – odrůdy Müller-Thurgau a Veltlínské červené rané, růžové víno – odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké, a červené víno – odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké.
“Seznam povolených odrůd byl vytvořen po diskuzi s vinaři vloni. Je ale možné, že se v příštích letech odrůdy promění,” řekl Pavel Večeřa z Vinařského fondu. Značka Svatomartinské víno se podle něj na trhu rychle uchytila. Přešla pod ni například také trojice velkých vinařství Znovín Znojmo, Vinné sklepy Valtice a Víno Mikulov, která dříve mladá vína prodávala pod názvem Moravavíno Nouveau. Většina letošních vín tak bude na trhu k dostání pod jednotnou značkou Svatomartinské, dodal Večeřa.
O známku se letos ucházelo 58 vinařských firem se 107 vzorky, uspělo 92 vín od 54 firem. Loni to bylo 46 vzorků od 27 výrobců. Dvojnásobné je také plánované množství nabízených lahví. Zatímco loni činila produkce mladých vín 153.000 lahví, letos by jich mělo být k dostání přes 350 000.
Tradice Svatomartinského vína vychází z dávného zvyku připíjet si na den svatého Martina poprvé novým mladým vínem. V tento den hospodáři přijímali do služby nové děvečky a pacholky nebo jim službu prodlužovali. Na stvrzení dobré služby si všichni poprvé přiťukli právě mladým vínem a poobědvali pečenou husu.

×

Noc reklamožroutů aneb Plaťte za sledování reklam

Starší článek

Televizi přes internet přijímá jen jedno procento obyvatel

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více