Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Mobily budou časem zdarma. S reklamou

Redakce MAM14. 11. 2006

S touto odvážnou myšlenkou nevystoupil žádný snílek, ale člověk, který by měl problematice nových technologií dobře rozumět – šéf internetové firmy Google Eric Schmidt.

Jak se mobilní telefony zdokonalují a vyvíjejí se z nich postupně spíše přenosné počítače, přijde podle Schmidta doba, kdy člověk bude jejich služeb využívat osm až deset hodin denně: při telefonování, zasílání textových zpráv, ale i přístupu na internet.

A právě v té chvíli bude možné, aby peníze z reklam od inzerentů napomohly výrazně snížit ceny za přístroje nebo za služby, které nabízejí, řekl o víkendu Schmidt studentům Stanfordovy univerzity.

Šéf Googlu by přitom měl vědět, o čem mluví: jeho firma má roční příjmy kolem deseti miliard dolarů za reklamy umístěné na stránkách internetového vyhledávače a experimentuje i s doručováním reklam na mobilní telefony. Zatím ale jen v Japonsku. Schmidt ve shodě s mnoho dalšími odborníky předpovídá, že reklama na mobilech jednou z hlediska svého objemu předstihne reklamu nabízenou spotřebitelům přes internet.

Ačkoli se mobilní reklama stále jen rozjíždí, ročně třeba v Evropě dosahují investice do mobilního marketingu čtyř set miliónů eur (přes jedenáct miliard korun). A setkat se s ní mohli i Češi.

Například společnost Kenvelo posílala lidem, kteří prošli okolo jejího obchodu, zprávu o nabízené slevě. Bývalý operátor Eurotel (nyní O2) zase nabízí zasílání zpráv ze svého webu zdarma – ale polovinu textu tvoří reklama.

Další perspektivní možností je využití technologie Bloototh, přes niž reklama “vleze” do mobilního telefonu všem, kteří projdou okolo prodejny. Tuto metodu si už vyzkoušela v nákupním centru Nový Smíchov firma pietro filipi.

Přestože mobily zdarma (bez upsání se operátorovi na několik let či měsíců) jsou hudbou spíše vzdálené budoucnosti, jejich cena stále klesá. Výrobci se nyní soustředí na výrobu jednodušších přístrojů – i za dvacet dolarů (440 korun). Hodlají se s nimi prosadit na rozvojových trzích, jako jsou Čína nebo Indie. Právě díky Asii by se počet mobilů do pěti let měl téměř zdvojnásobit na čtyři miliardy.

Hospodářské noviny, 14.11. 2006, autor: Marek Bičík

×

Mafra získá v Óčku stoprocentní podíl

Starší článek

EU navrhuje mírné uvolnění televizní reklamy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více