Mobily budou časem zdarma. S reklamou

14. 11. 2006 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

S touto odvážnou myšlenkou nevystoupil žádný snílek, ale člověk, který by měl problematice nových technologií dobře rozumět – šéf internetové firmy Google Eric Schmidt.

Jak se mobilní telefony zdokonalují a vyvíjejí se z nich postupně spíše přenosné počítače, přijde podle Schmidta doba, kdy člověk bude jejich služeb využívat osm až deset hodin denně: při telefonování, zasílání textových zpráv, ale i přístupu na internet.

A právě v té chvíli bude možné, aby peníze z reklam od inzerentů napomohly výrazně snížit ceny za přístroje nebo za služby, které nabízejí, řekl o víkendu Schmidt studentům Stanfordovy univerzity.

Šéf Googlu by přitom měl vědět, o čem mluví: jeho firma má roční příjmy kolem deseti miliard dolarů za reklamy umístěné na stránkách internetového vyhledávače a experimentuje i s doručováním reklam na mobilní telefony. Zatím ale jen v Japonsku. Schmidt ve shodě s mnoho dalšími odborníky předpovídá, že reklama na mobilech jednou z hlediska svého objemu předstihne reklamu nabízenou spotřebitelům přes internet.

Ačkoli se mobilní reklama stále jen rozjíždí, ročně třeba v Evropě dosahují investice do mobilního marketingu čtyř set miliónů eur (přes jedenáct miliard korun). A setkat se s ní mohli i Češi.

Například společnost Kenvelo posílala lidem, kteří prošli okolo jejího obchodu, zprávu o nabízené slevě. Bývalý operátor Eurotel (nyní O2) zase nabízí zasílání zpráv ze svého webu zdarma – ale polovinu textu tvoří reklama.

Další perspektivní možností je využití technologie Bloototh, přes niž reklama „vleze“ do mobilního telefonu všem, kteří projdou okolo prodejny. Tuto metodu si už vyzkoušela v nákupním centru Nový Smíchov firma pietro filipi.

Přestože mobily zdarma (bez upsání se operátorovi na několik let či měsíců) jsou hudbou spíše vzdálené budoucnosti, jejich cena stále klesá. Výrobci se nyní soustředí na výrobu jednodušších přístrojů – i za dvacet dolarů (440 korun). Hodlají se s nimi prosadit na rozvojových trzích, jako jsou Čína nebo Indie. Právě díky Asii by se počet mobilů do pěti let měl téměř zdvojnásobit na čtyři miliardy.

Hospodářské noviny, 14.11. 2006, autor: Marek Bičík

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.