Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Marketingová spleť udolala i odborníky

Redakce MAM7. 11. 2006

Stejně jako běžní lidé se i statistici ztrácejí v záplavě nabídek mobilních operátorů, pojišťoven či energetických firem. Český statistický úřad proto plánuje podstatnou změnu v měření inflace.
Různé počty volných minut, SMS zdarma do některých sítí, nové tarify i ceny statistikům sledování cen komplikují. Nejsou už schopni jednoduše posoudit, zda se ceny zvyšují, snižují či zůstávají stabilní.
Například v současném spotřebním koši je už téměř 40 různých telefonních tarifů, operátoři však chrlí další a ty staré často ruší. Porovnat, zda celkově nabídli lepší či horší cenu, už tedy nedokáže nejen běžný člověk, ale ani statistik.
Proto ČSÚ zvažuje, že by tarifní ceny telefonních služeb zkoumal podrobněji. A stejně chce přistoupit i k finančním službám, cenám elektřiny a plynu.
Zatímco v současné době při měření inflace sleduje pouze ceny, kvůli komplikovaným nabídkám nyní začne zkoumat spotřebitele. “Vytvoříme si několik skupin typických spotřebitelů a budeme posuzovat, jak se mění jejich náklady na takové služby. Provedeme to mimo klasický výpočet ve spotřebním koši a dodatečně do něj implantujeme,” uvedl předseda ČSÚ Jan Fischer.
Podle odborníků jde statistický úřad správným směrem, neboť ceny se komplikují stále více. “Netýká se to jen telefonů, i když tam je to nejvíce patrné. U energií je také více složek jedné ceny, zvlášť se platí například za elektroměr. Ceny navíc nejsou jednotné, řídí se mnoha tarify. ČSÚ na to reagovat musí,” uvedl ekonom David Marek z Patria Finance.

Hospodářské noviny, 7.11. 2006, autor: (vlp)

×

Seznamu o víkendu nefungovala část e-mailů

Starší článek

Společnosti osobního prodeje rozšiřují v ČR nabídku

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více